CreatiefMerk
Nog steeds worden er trends voor dit jaar over ons uitgestort. Marketingonline doet ook nog een poging, beetje laat misschien maar trends beginnen niet meer op 1 januari van een jaar. Laten we dat vanaf nu maar afspreken. Dus die trends van ons Tijdschrift kunnen nog wel of, wel weer moeten we zeggen.
Op puntje 10 van hun lijst van 10 trends komt het goede idee. Bij mij zou dat op puntje één (1) terecht komen.
Dan kijk ik meteen naar het Merk. Creativiteit is de trend die ook door Merken opgepikt moet gaan worden. Merken kunnen niet meer alleen op hun Merkenbouwers , de communicatiebureaus, vertrouwen. Merken moeten zelf de handen uit de Merkmouwen gaan steken.
Het Merk kan niet alleen op de technische Merk innovaties bouwen. De MerkenLabs zijn al behoorlijk belast en draaien overuren.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu
Merken zullen dus de creatieve registers moeten opentrekken.
Al een tijd is waarneembaar dat de Consumens wordt ingeschakeld in dat proces. Merken zetten hun afnemers zelf aan het ontwikkelingsroer (check boomrang).
De communicatiebranche denkt om financiële reden, maar ik denk om nog een aantal andere reden. De Consumens dichter op de huid zitten en de Consumens als directe inspiratiebron in zetten.
Het Merk zal creative brand communities gaan oprichten. Het Merk als creative community zal aan betekenis winnen. Daar zal de bulk van de nieuwe concepten vandaan komen.
Ook hier gaan de social media aan Merkbetekenis winnen. Een mooi voorbeeld is weer Red Bull wat een creatief Merk wil blijven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid