Vodafone gebruikt onderzoeksresultaten in nieuwe campagne


Vodafone wil op deze manier inzichten over consumentengedrag op een relevante manier gebruiken in advertenties. Het onderzoek werd uitgevoerd door het Leefritme Kenniscentrum, onder 1.054 respondenten.
Uit het onderzoek blijkt ondermeer dat 325.205 Nederlanders wel eens een intiem sms’je hebben verstuurd naar de verkeerde persoon en dat 1 op de 5 een sms te kort vind om zijn verhaal in kwijt te kunnen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe volgende onderzoeksresultaten zijn verwerkt in de campagne, met een link naar het Kenniscentrum:
52.466 jongeren sms’en ‘bel me even terug’
107.440 mannen checken wedstrijduitslagen tijdens een date
1 op de 5 vindt een sms soms te kort om zijn verhaal kwijt te kunnen
1 op de 8 maakt romantische afspraakjes via sms
325.205 Nederlanders hebben wel eens een intiem sms’je verstuurd naar de verkeerde persoon
1 op de 2 is een URL al vergeten voordat ze hem hebben kunnen opzoeken
22.240 linkshandigen smsen meer dan 20x per dag
De campagne gaat 17 februari van start met op de radio, online en in de krant. In maart zijn er uitingen in magazines, toiletten, bioscopen, discotheken en in het openbaar vervoer te zien.
De resultaten van het onderzoek zijn in de meeste gevallen gekoppeld aan het advertentiemedium. Zo zal de uiting ‘1 op de 8 maakt romantische afspraakjes via sms’ vooral op datingsites te zien zijn. Vodafone overweegt in de toekomst vaker onderzoek in te zetten voor campagne-uitingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid