Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone gebruikt onderzoeksresultaten in nieuwe campagne

Vodafone Nederland start deze week met een nieuwe advertentiecampagne, met daarin onderzoeksresultaten over het bel-, sms- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vodafone wil op deze manier inzichten over consumentengedrag op een relevante manier gebruiken in advertenties. Het onderzoek werd uitgevoerd door het Leefritme Kenniscentrum, onder 1.054 respondenten.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt ondermeer dat 325.205 Nederlanders wel eens een intiem sms’je hebben verstuurd naar de verkeerde persoon en dat 1 op de 5 een sms te kort vind om zijn verhaal in kwijt te kunnen.

De volgende onderzoeksresultaten zijn verwerkt in de campagne, met een link naar het Kenniscentrum:

52.466 jongeren sms’en ‘bel me even terug’
107.440 mannen checken wedstrijduitslagen tijdens een date
1 op de 5 vindt een sms soms te kort om zijn verhaal kwijt te kunnen
1 op de 8 maakt romantische afspraakjes via sms
325.205 Nederlanders hebben wel eens een intiem sms’je verstuurd naar de verkeerde persoon
1 op de 2 is een URL al vergeten voordat ze hem hebben kunnen opzoeken
22.240 linkshandigen smsen meer dan 20x per dag

De campagne gaat 17 februari van start met op de radio, online en in de krant. In maart zijn er uitingen in magazines, toiletten, bioscopen, discotheken en in het openbaar vervoer te zien.

De resultaten van het onderzoek zijn in de meeste gevallen gekoppeld aan het advertentiemedium. Zo zal de uiting ‘1 op de 8 maakt romantische afspraakjes via sms’ vooral op datingsites te zien zijn. Vodafone overweegt in de toekomst vaker onderzoek in te zetten voor campagne-uitingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in