Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Brengers’

Ons vak is een vak van ‘brengen’. We brengen ideeën naar bedrijven en maken bedrijven tot een merk. Door reclame en commercie wordt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wij maken het verschil! Dat doen brengers. Ons vakgebied zit vol brengers en daarom spreekt het me zo aan. Als je het puur in hokjes wil zien, heb je ‘brengers en halers’. Brengers zijn mensen die geven: energie, ideeën, oorspronkelijkheid, campagnes, inspiratie, maar vooral zichzelf.
‘Halers’ daarentegen kosten je energie. Ze nemen je ideeën, zijn reactief, gebruiken je kennis; daar krijg je weinig van terug. Het is grappig dat de ‘brengers’ het meeste geld kosten. Dat mag ook want ze brengen het vak en de branche vooruit. Ze leveren het maximale op.

related partner content for mobile comes here

Maar dat mag niet van de halers. De halers doen er alles aan om de brengers tegen te werken. Ze willen het niet begrijpen en ze willen het niet zien. Dit is omdat ze uitgaan van ‘de zwakte’, van het negatieve, vooral wat mensen en bedrijven niet kunnen. Van wat er allemaal mis kan gaan. Deze mensen kom je overal tegen.

En die zwakte, dat negatieve denken, dat spook waart nu rond. Met als resultaat dat we worden gezien als kostenpost. Dat geldt voor reclame- en mediabureaus en exploitanten. Maar wij zijn de brengers, wij zijn in staat om markten te vernieuwen, iets waar we nu het meest behoefte aan hebben. Wij kunnen bedrijven groter maken en merken sterker.

Waarom is het dan dat bedrijven als McKinsey en PricewaterhouseCoopers vaak de boardrooms van de bedrijven domineren? Spreken we de taal niet? Worden we niet serieus genomen? Waarom praat de communicatiewereld op het allerhoogste niveau amper mee?

Het lijkt er sterk op dat we ons de kaas van het brood laten eten, terwijl wij als reclamemarkt de oorspronkelijkheid in pacht hebben! Zijn de McKinsey’s dan de ‘brengers’ in het bedrijfsleven? Ik geloof er niets van. Deze rekenmeesters kunnen wellicht goed snijden, maar het is tijd om te gaan bouwen.
Den Haag vecht om de koek te verdelen, laten wij dan eerst de koek groter maken. Dan is verdelen een stuk eenvoudiger.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in