Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe lobbyclub voor duurzaam ondernemen

Meer dan dertig ondernemingen hebben de handen ineengeslagen om de samenleving sneller duurzaam te maken. Daarvoor is de nieuwe lobbyclub…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij het initiatief zijn grote partijen als postconcern TNT, pensioenfonds PGGM en zorgverzekeraar Menzis aangesloten. Ook kleine, innovatieve ondernemingen doen eraan mee.
is naar eigen zeggen niet ontstaan uit onvrede over de wijze waarop andere werkgeversorganisaties, zoals VNO-NCW, duurzaamheid voor het voetlicht brengen. “VNO-NCW is een uitmuntende vertegenwoordiger van het bedrijfsleven, maar heeft een brede agenda. Wij gaan ons helemaal inzetten voor een duurzame economie. Beschouw ons als een extra buitenboordmotor”, aldus voorzitter Roger van Boxtel.
De lobbyclub gaat zich met zijn standpunten richten op de overheid, maar ook op andere bedrijven. “Goed voorbeeld doet goed volgen,” zegt Van Boxtel daarover. “Het is belangrijk dat een grote groep bedrijven nu aangeeft duurzaamheid te omarmen.”

Speerpunten van De Groene Zaak zijn het benutten van de innovatiemogelijkheden in Nederland en het creëren van een gelijk speelveld voor bedrijven die aan duurzaam ondernemen doen. Ook vinden de initiatiefnemers dat het aandeelhoudersbelang naar de achtergrond moet worden gedrongen en dat duurzaamheid een rol moet spelen bij het verstrekken van kredieten. De bedrijven zelf zetten zich volgens Van Boxtel in voor een duurzaam verdienmodel, een vermindering van verspilling en een maximale reductie van energieverbruik. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in