Overslaan en naar de inhoud gaan

Coolblue zoekt nieuwe nerds

Coolblue is per direct op zoek naar 100 nieuwe developers en lanceert vandaag een Engelstalige wervingscampagne. ‘Het tekort aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cooblue heeft 100 nieuwe developers nodig en liever nog vandaag dan morgen. Van front end-ontwikkelaar tot databasebouwers, alle talent is welkom. Daarom lanceert het bedrijf, dat zo’n 600 medewerkers in dienst heeft, vandaag de Engelstalige recruitmentsite

related partner content for mobile comes here

Op de site kunnen potentiele werknemers kennismaken met de openstaande vacatures en de bedrijfscultuur van CoolBlue. Zo zijn op de site video’s te bekijken die een beeld geven van wat een functie precies inhoudt en kunnen bezoekers via Google Streetview een rondleiding door het Coolblue-kantoor krijgen. Ook is er een luchtige informatievideo te vinden voor internationale kandidaten die overwegen in Nederland te komen werken.

‘Goede developers zijn nu eenmaal schaars,’ legt CEO Pieter Zwart uit. ‘Daarom richten we ons met deze wervingssite ook op het buitenland.’ Naast de website investeert Coolclue ook in de verdubbeling van het aantal recruiters en in aanwezigheid op LinkedIn, Facebook, Google en andere relevante sites.

Volgens Zwart is het aantrekken van nieuwe developers voor het bedrijf, dat de grens van de 300e webshop inmiddels bijna gepasseerd is, van het grootste belang: ‘We groeien jaarlijks met zo’n 40 procent en dat zou nog meer kunnen zijn. Het tekort aan goede developers is op dit moment de grootste rem op onze groei.’

De nieuwe ontwikkelaars moeten het mogelijk gaan maken om de websites nog beter te laten functioneren. Zwart: ‘ Ons motto is “elke dag een stapje beter” en we hebben wel 10.000 verbeterpunten op stapel liggen die door onszelf of onze klanten zijn aangedragen of uit onderzoek naar voren zijn gekomen. De bedoeling is dat we straks de capaciteit hebben om al die verbeteringen ook echt door te voeren.’

Op de vraag naar het budget dat voor de nieuwe wervingscampagne wordt uitgetrokken, antwoordt Zwart dan ook voortvarend: ‘Dat is in principe ongelimiteerd. Natuurlijk zijn er grenzen aan, maar we hebben geen vast bedrag voor gereserveerd. Het aantrekken van goed technisch personeel is voor de ontwikkeling van Coolblue van levensbelang, dus daar zullen we in elk geval niet op bezuinigen.’

Of de nieuwe developers ook aangetrokken worden in verband met uitbreidingen in het webshop-portfolio of nieuwe projecten in andere Europese landen, wil Zwart vooralsnog niet loslaten. &;De nieuwe ontwikkelaars zullen uiteraard ook worden ingezet voor nieuwe projecten in de toekomst, maar op dit moment is de verbetering van de huidige processen minstens zo belangrijk.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in