Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagnerapport: boodschap UPC sneeuwt wat onder

De nieuwe UPC-commercial valt op, maar past niet bij het merk. De film met Johnny de Mol scoort een krappe voldoende.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

&;Opvallend&; en &;leuk&;, dat zijn de indicatoren waar de nieuwe UPC-commercial met Johnny de Mol en het Queen-nummer Don&;t stop me now goed scoort. Dat blijkt uit MeMo²-onderzoek onder 102 respondenten in het kader van Adformatie Campagnerapport. Maar op de stellingen &;past goed bij UPC&; en &;spreekt mij persoonlijk aan&; scoort het respectievelijk -20% en -15%. Overall krijgt de spot een 6,1 als cijfer (de benchmarkscore is 6,3).

related partner content for mobile comes here

Een aantal opmerkingen van respondenten:

  • Waar zou dit over gaan… Meubels?
  • Goede muziek, lekker flitsend, en verrassende wending die toch niet afleid van de boodschap.
  • Gezellig, John is natuurlijk erg leuk. Na alle narigheid kunnen we wel wat gezelligheid gebruiken.
  • Goede muziekkeuze!
  • Niet alweer een bekende van de tv.
  • Volgens mij had ik die al eens gezien…
  • Leuk opgezet, maar zoveel kabaal dat je de boodschap kunt missen.
  • Zoveel mensen die spontaan dansen op een lied van Queen; da&;s natuurlijk niet geloofwaardig.
  • Weer die Mol!

Conclusie MeMo²: &;UPC heeft een leuke en opvallende commercial weten te maken. Vooral de muziek van Queen wordt goed gewaardeerd, terwijl de meningen over Johnny de Mol uiteenlopen. De brand-fit met het UPC is echter wel relatief laag, en ondanks het feit dat UPC met een nieuw &;aanbod&; komt vinden weinig Nederlanders dat de commercial iets nieuws vertelt. De boodschap lijkt iets onder te sneeuwen als gevolg van de enthousiaste presentatie.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in