Overslaan en naar de inhoud gaan

Cacao van Nestlé Nederland is voortaan 100% duurzaam

De fabrikant koopt voor al haar merken duurzaam gecertificeerde cacao in, in samenwerking met UTZ.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nestlé’s Nederlandse chocolademerken zijn onder meer Kitkat, Smarties, Nestlé L’Atelier en Lion. Nestle startte met de duurzame plannen in 2009, met de lancering van Nestlé Cocoa Plan. De pilaren: Beter leven, Betere landbouw en Betere cacao.

related partner content for mobile comes here

Het Plan richt zich op het verbeteren van de levens van boeren, vrouwen en kinderen. Nestlé’s Child Labour Monitoring and Remediation System bijvoorbeeld volgt alle kinderen van de boeren die aan Nestlé leveren. Nestlé is naar eigen zeggen de eerste cacaoproducent die een onderzoeks- en preventiesysteem voor kinderarbeid implementeerde. Met de partners (o.a. Cargill) en leveranciers onderzoekt het bedrijf hoeveel kinderarbeiders er zijn en waar ze werken. Het bedrijf vond inmiddels 6000 kinderarbeiders op de plantages.

Activiteiten om kinderarbeid tegen te gaan bestaan bijvoorbeeld uit het verschaffen van geboortecertificaten voor kinderen aan gezinnen en inkomsten genererende activiteiten voor vrouwen.

Nestlé inventariseert daarnaast wat de specifieke behoeften zijn in een gemeenschap en levert dan de voorzieningen. Zo zijn er scholen gebouwd in Ivoorkust, wordt de water- en sanitaire infrastructuur verbeterd en krijgen gemeenschappen onderwijs in hygiëne.

Op dit moment zijn er meer dan 37.000 boeren onderdeel van het systeem. Maar alleen al in Ghana werken een miljoen boeren. Nestlé erkent dat er nog veel moet gebeuren. Darrell High, Hoofd van het Nestlé Cocoa Plan: ‘Het Cocoa Plan is een reis waarin we de levens van de boeren verbeteren, het vertrouwen van mensen terugverdienen door open te zijn over de situatie en het feit erkennen dat we niet altijd direct een antwoord hebben op de uitdagingen die we onderweg tegenkomen. We hebben ongelooflijk veel geleerd in de afgelopen jaren. Het Nestlé Cocoa Plan wil transparantie én traceerbaarheid van onze cacao borgen en daarvoor vinden we een steeds betere aanpak.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in