Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse ophef om Victoria’s Secret’s nieuwe campagne

Britse studenten zijn een petitie gestart tegen de ‘Perfect Body’- campagne van ligeriemerk Victoria’s Secret. Verschillende merken,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Victoria’s Secret’s nieuwe advertentie zijn tien supermodellen uitgelicht, met in het midden de woorden ‘The Perfect Body’. Hiermee doelt het merk op zijn nieuwe ‘body’ lingerielijn, maar omdat de tekst boven de modellen hangt, schoot de campagne bij velen in het verkeerde keelgat.

related partner content for mobile comes here

Verschillende merken gaven blijk van hun verontwaardiging. Zo was Dove er natuurlijk snel bij. Het deelde via Twitter een foto van vollere vrouwen met de slogan ‘The Perfect Real Body’, wat direct refereert naar zijn eigen ‘Real Beauty’-campagne. Onder de hashtag die daarbij werd gebruikt () werd volop getweet.

Ook Brits modemerk JD Williams gebruikt Twitter als antwoord op Victoria’s Secret. Met zijn ‘Perfectly Imperfect’-campagne moedigt het merk gebruikers aan om hun favoriete aspect van zichzelf te delen onder de hashtag . Het Britse lingeriemerk Dear Kate heeft de Victoria’s Secret-advertentie gebruikt als inspiratie voor foto van vrouwen in Dear Kate-lingerie.


Drie Britse studenten zijn aansluitend een petitie gestart met als doel dat Victoria’s Secret zijn excuses aanbiedt en de ‘onverantwoordelijke’ campagne verandert. Inmiddels is de petitie al meer dan 20.000 getekend. Overigens heeft Victoria´s Secret daarop nog niet gereageerd. De afbeelding op de homepage is gewijzigd in een afbeelding met de tekst ´love every body’, maar de originele campagne is nog steeds te zien.

Bron: marketingmagazine

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in