Overslaan en naar de inhoud gaan

Database ontsluit acht jaar onderzoek dm-campagnes

Bijna de helft van de Nederlanders is positief over direct mailings. En ruim de helft van alle mailings (56%) wordt daadwerkelijk bekeken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zijn enkele conslusies uit de , de grootste onderzoeksdatabase van dm-campagnes van Nederland.

related partner content for mobile comes here

In de Mail Monitor Online heeft PostNL de resultaten van acht jaar onderzoek naar brievenbusreclame samengebracht. Deze informatie is nu ook online toegankelijk. Zo is het mogelijk om benchmark-cijfers te bekijken of een eigen benchmark samen te stellen op basis van branche, onderwerp en/of doelstelling. Vervolgens kunnen de resultaten worden gedownload of gedeeld. De benchmark geeft inzicht in criteria als reclamebereik, gemiddelde leesduur, toename in kennis, interesse, sympathie en uiteraard respons en responsintentie naar aanleiding van een mailing.

DM Mediaplein, het kennis- en communityplatform van Post.nl, heeft de highlights uit het onderzoek samengevat in de whitepaper &;Hoe haal ik meer uit mijn direct mail&;. Behalve een enorme hoeveel statistisch materiaal, bevat de whitepaper ook veel praktische tips die de adverteerder kan gebruiken om zelf een direct mail of huis-aan-huis uiting te verbeteren. Een onderdeel is bijvoorbeeld de afstemming tussen een mailing en de website; slechts 36% van de respondenten die nar aanlediing van een direct mail de bijbehorende website bezocht, vond deze relevant, zo blijkt uit de Mail Monitor.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in