Overslaan en naar de inhoud gaan

Russia 2018 World Cup-logo refereert aan Sputnik en iconenkunst

Gisteren zijn logo en identity bekend gemaakt, die zullen worden gebruikt voor het WK voetbal in 2018. De huisstijl is ontwikkeld door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Brandia was ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de identiteit van het Euro 2012- en 2016-toernooi in respectievelijk Polen/Oekraïne en Frankrijk. Volgens FIFA won het Portugese bureau een pitch waaraan door zeven bureaus is deelgenomen. De selectiecommissie bestond uit een aantal vooraanstaande Russen met achtergronden in sport, cultuur en overheid én de huidige coach van het Russisch nationaal team, de italiaan Fabio Capello.


related partner content for mobile comes here



De toelichting bij het logo spreekt van een ‘magic window’ dat mensen uitnodigt deel te nemen aan het toernooi. De magische bal in het logo refereert aan de roemruchte Sputnik-periode van de Russische ruimtevaart toen het land de wereld ademloos aan de radio gekluisterd hield. Het logo symboliseert ook een ‘lift off’, dat zowel een link legt naar een raketlancering als het hoog houden van de cup aan het eind van het toernooi. De menselijke figuren verwijzen naar uitgelaten voetballers, de spanning die fans voelen én de universele ambitie van mensen om tot de sterren te reiken. Het kleurpallet is een referentie aan iconenschilderkunst met een prominente rol voor helder rood, goud, zwart en blauw. Tijdens de onthulling van het logo was rechtstreeks contact met kosmonauten in het International Space Station.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in