Bol.com heeft best vindbare site
Maar de nummers 2 en 3 volgen op de voet. Zo komt Belvilla nieuw binnen op de tweede plaats en stijgt KLM van de vijfde naar de derde positie.
De hele Top 100 vind je hier. De top 10 van 2013:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
1. Bol.com 7,6 (vorig jaar op 1)
2. Belvilla.nl (7,6) (nieuw binnen)
3. KLM.com 7,6 (vorig jaar op 5)
4. Zalando.nl 7,6 (vorig jaar op 32)
5. Hotelspecials.nl 7,6 (vorig jaar op 34)
6. Kwik-fit.nl 7,6 (nieuw binnen)
7. Fleurop.nl 7,5 (nieuw binnen)
8. Hotels.nl 7,5 (vorig jaar op 18)
9. Monuta.nl 7,5 (vorig jaar op 11)
10. Booking.com 7,5 (vorig jaar op 2)
Klaas Kroezen van WUA!: ‘Doordat we ruim 3500 verschillende websites afgelopen jaar hebben getest, liggen de scores van de topspelers redelijk dicht bij elkaar. Maar zelfs bij de beste partijen kan nog veel verbeterd worden vanuit de ogen van de consument.’
Bol.com scoorde dit jaar gemiddeld dus het beste achter de komma. De site bleek bijvoorbeeld met afstand favoriet voor de aanschaf van een laptop of een tablet. Bol.com scoorde ook goed bij de online zoektochten naar espressoapparaten en wasmachines. Respondenten blijven de website ondanks het grote aanbod erg overzichtelijk vinden, aldus Kroezen.
Belvilla.nl eindigt als tweede en als beste website in de travelbranche. De site is favoriet voor het boeken van vakantiehuizen in Frankrijk. De website van Belvilla wordt door respondenten omschreven als ‘zeer duidelijk en overzichtelijk met veel keuze’, aldus WUA!.
Methodiek in het kort
WUA! laat consumenten online zoeken naar producten of diensten. Vervolgens geven zij aan welke websites hen hierin het beste bedienen. Een zoekopdracht kan bijvoorbeeld luiden: ‘ga op zoek naar een tablet, wie vind je? Wat beleef je? Waar wil je het kopen?’
De beoordeling gebeurt op de volgende 10 onderdelen: vindbaarheid, doorgaan, voorkeur, eerste indruk, kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, informatiewaarde, vormgeving, vertrouwen en webimago.
Op Molblog lees je een interview met de winnaar, Michel Schaeffer van bol.com.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid