
De vijf, BCC, De Block, De Harense Smid, Mikro Electro en Scheer & Foppen, zouden onder meer consumenten onjuist hebben ingelicht over hun rechten na afloop van de periode van fabrieksgarantie. Daardoor hebben klanten mogelijk onterecht betaald voor reparaties.
Consumenten hebben recht op een goed product, ook als de fabrieksgarantie is verlopen, aldus een woordvoerder van de Consumentenautoriteit. Hij wijst erop dat er ook een wettelijke garantie bestaat, die doorgaans langer loopt.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express GroepConsumenten die zich benadeeld voelen, kunnen teruggaan naar de winkel. Op ConsuWijzer.nl kunnen zij informatie vinden en tips om zich voor te bereiden op het gesprek met de winkelier. Ook staan er voorbeeldbrieven op de site die zij kunnen gebruiken.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee