Boete elektronicabedrijven wegens misleiding


De vijf, BCC, De Block, De Harense Smid, Mikro Electro en Scheer & Foppen, zouden onder meer consumenten onjuist hebben ingelicht over hun rechten na afloop van de periode van fabrieksgarantie. Daardoor hebben klanten mogelijk onterecht betaald voor reparaties.
Consumenten hebben recht op een goed product, ook als de fabrieksgarantie is verlopen, aldus een woordvoerder van de Consumentenautoriteit. Hij wijst erop dat er ook een wettelijke garantie bestaat, die doorgaans langer loopt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSConsumenten die zich benadeeld voelen, kunnen teruggaan naar de winkel. Op ConsuWijzer.nl kunnen zij informatie vinden en tips om zich voor te bereiden op het gesprek met de winkelier. Ook staan er voorbeeldbrieven op de site die zij kunnen gebruiken.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid