Overslaan en naar de inhoud gaan

Biologische producten meer in trek

Ondanks de malaise in de voedingsmiddelenwereld heeft de markt voor biologische producten zich vorig jaar positief ontwikkeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit de zogenoemde EKO-Monitor blijkt dat de markt in 2004 ten opzichte van het voorgaande jaar met zes procent is gegroeid tot een omvang van 419 miljoen euro. Biologische producten zitten al langer in de lift. In 2003 was er ten opzichte van 2002 een groei van vijf procent. Het aandeel van supermarkten in de omzet bedroeg vorig jaar 46 procent. De natuurvoedingswinkels verkochten 41 procent van alle biologische artikelen en overige kanalen 13 procent.

related partner content for mobile comes here

De bestedingen aan biologische voeding in de natuurvoedingswinkels stegen met 6,9 procent iets sterker dan die in de supermarkten (6,3 procent). Aardappelen, groenten en fruit zijn de belangrijkste producten met een aandeel van bijna vier procent (17 miljoen euro) van het totaal. Maar bij eieren en vlees was de omzetstijging het grootst. Er ging vorig jaar 14 procent meer aan bio-eieren over de toonbank en bijna 13 procent meer aan biologisch vlees.

Ook voor het lopende jaar verwachten de onderzoekers dat de biologische producten beter gaan verkopen. Het doel is om ook dit jaar vijf procent meer af te zetten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in