Biologische producten meer in trek
Uit de zogenoemde EKO-Monitor blijkt dat de markt in 2004 ten opzichte van het voorgaande jaar met zes procent is gegroeid tot een omvang van 419 miljoen euro. Biologische producten zitten al langer in de lift. In 2003 was er ten opzichte van 2002 een groei van vijf procent. Het aandeel van supermarkten in de omzet bedroeg vorig jaar 46 procent. De natuurvoedingswinkels verkochten 41 procent van alle biologische artikelen en overige kanalen 13 procent.
De bestedingen aan biologische voeding in de natuurvoedingswinkels stegen met 6,9 procent iets sterker dan die in de supermarkten (6,3 procent). Aardappelen, groenten en fruit zijn de belangrijkste producten met een aandeel van bijna vier procent (17 miljoen euro) van het totaal. Maar bij eieren en vlees was de omzetstijging het grootst. Er ging vorig jaar 14 procent meer aan bio-eieren over de toonbank en bijna 13 procent meer aan biologisch vlees.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOok voor het lopende jaar verwachten de onderzoekers dat de biologische producten beter gaan verkopen. Het doel is om ook dit jaar vijf procent meer af te zetten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid