Overslaan en naar de inhoud gaan

Bereik Uitzending Gemist groeit 25 pct

Het bereik van Uitzending Gemist in 2009 met 25 pct gegroeid ten opzichte van 2008.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat volgens de NPO om meer dan 150 miljoen opgevraagde video's. Per maand gebruikten gemiddeld 2 miljoen unieke bezoekers de om programma's van de publieke omroep terug te kijken. In 2009 stond de lancering van Uitzending Gemist op mobiel centraal. De iPhone-applicatie was van deze mobiele applicaties veruit de meest succesvolle.

related partner content for mobile comes here

In 2009 werden via mobiel in totaal meer dan 2,7 miljoen video's opgevraagd. De iPod touch en iPhone-applicatie kwam pas in september beschikbaar, maar werd in de laatste vier maanden van 2009 230.000 keer geïnstalleerd. In die periode werden via deze applicatie meer dan 2 miljoen programma's gestart. Hiermee nam deze applicatie het overgrote deel van het bereik van Uitzending Gemist op mobiel tot haar rekening. Mobiel had in 2009 nog een klein aandeel in het totaal aantal opgevraagde streams.

Bijna 148 miljoen keer is er via de website van Uitzending Gemist in 2009 een video opgevraagd. November was de populairste maand. Mede door het succes van Boer zoekt Vrouw werden in deze maand meer dan 18 miljoen video's opgevraagd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in