Overslaan en naar de inhoud gaan

Bakker Bart wijzigt koers en komt met campagne

'Vooral onze franchisenemers moeten zich erin herkennen'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bakker Bart is een landelijke campagne gestart, de Roze Gekte, die wordt aangekondigd als eerste zichtbare uiting van de nieuwe koers. Sinds januari 2015 staat een nieuw managementteam aan het roer van franchiseorganisatie Bakker Bart. Onder leiding van algemeen directeur Herbert Schalkwijk wil de organisatie inzetten op een strategie waarbij ‘transparantie, het winnen van vertrouwen en focus op de consument’ centraal staan.

Bakker Bart heeft een roerige tijd achter de rug. In 2014 dreigde het bedrijf ten onder te gaan aan langlopende conflicten met zijn franchisers, aan wie het moederbedrijf geen grondstoffen en meer wilde leveren omdat ze een betalingsachterstand hadden.

related partner content for mobile comes here

Betrokkenheid
Schalkwijk zegt te merken dat Bakker Bart het vertrouwen van zijn franchisenemers aan het terugwinnen is: ‘We focussen ons dan ook bewust op samenwerking en betrokkenheid. Voor de korte termijn betekent dit krachtige herkenbare campagnes waarmee we een groter publiek willen aanspreken, voor de lange termijn zal dat een strategische verandering van de formule zelf zijn.’

De Roze Gekte kleurt veel winkelgebieden Bart-roze. Schalkwijk: ‘Met de campagne, waarin herkenbaarheid en klantbehoefte centraal staan, willen we verrassen en inspireren.’ De filialen zijn volgens Bakker Bart ‘over de top’ roze, evenals - waar mogelijk - het omliggende winkelgebied. De acties bieden aanbiedingen in een 1-2-3 staffelvorm. ‘De Roze Gekte 1-2-3 weken moet een steeds terugkerende, herkenbare campagne zijn die mikt op een groot publiek. Maar waar vooral ook onze franchisenemers zich in herkennen’, aldus Schalkwijk.

Bakker Bart heeft een roerige tijd achter de rug. In 2014 dreigde het bedrijf ten onder te gaan aan langlopende conflicten met zijn franchisers, aan wie het moederbedrijf geen grondstoffen en meer wilde leveren omdat ze een betalingsachterstand hadden.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in