Overslaan en naar de inhoud gaan

(Awesome Friday) Het beest van Mercedes

Voor echte petrol heads waarschijnlijk geen nieuws, maar Mercedes is daadwerkelijk een gelimiteerde oplage van de 2015 Mercedes - Benz AMG…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat liet Peter Zijlstra, Manager Marketing & Brand Communication voor Mercedes-Benz Nederland, gisteren doorschemeren tijdens zijn MARUG Conference presentatie in Groningen. Het beest was ontworpen als virtuele racewagen in de game-serie Gran Turismo voor PlayStation. Mocht het gebeuren, zal het een van de meest exclusieve personenauto’s zijn die met geld te koop is.

Zijlstra, die in zijn presentatie sneak previews liet zien van het nieuwe online platform (definitieve oplevering volgende maand) was uitgenodigd om in lijn met het Marug Conference-thema een blik op de marketingtoekomst te werpen. Daarbij stond hij uitgebreid stil bij nóg een innovatief concept, de zelfrijdende ; een auto waarin de chauffeur gerust een tukje kan doen, terwijl de wagen de kilometers wegvreet.



related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.



Maar de AMG Vision Gran Turismo dus. Eerder een ultieme batmobile dan een échte auto en zelfs voor verstokte klimaatsceptici of de achterban van de fietsenrijdersbond adembenemend mooi. Het ontwerp is van de ontwikkelaars van het spel in samenwerking met Mercedes. ‘The image the design team had in mind was that of a big cat closing in on its prey, and this has been realised in both the elegance and sense of agility and alertness in the completed model.’ Waarvan akte.


Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.



Op de MARUG Conference waren ongeveer 350 bezoekers aanwezig. Zij kregen naast een uitgebreid workshop-programma onder meer plenaire presentaties voorgeschoteld van Daan Noordeloos van Transavia, Suzanne Ekel van Twitter en natuurlijk van prof. dr. P.S.H. Leeflang zélf, oprichter van de MARUG en de nestor van vakgroep Marketing aan de Faculteit der Economische Wetenschappen van de RijksUniversiteit Groningen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in