Overslaan en naar de inhoud gaan

Jolique Möller brengt bloggers en modemerken bij elkaar

‘Ik moet mijn verhaal steeds weer uitleggen.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jolique Möller (23) van brengt bloggers en merken bij elkaar en biedt een platform voor fashion-bloggers, met als doel ze naar de top te helpen. Ze vertegenwoordigt zowel Nederlandse als internationale bloggers. Het gaat inmiddels om een paar duizend influencers.

related partner content for mobile comes here

Troonrede

‘Ik heb twee jaar in Miami gewoond en daar zag ik dat de ontwikkeling al gaande was. Nederland loopt achter. Hier valt nog veel terrein te winnen, want ik moet mijn verhaal steeds weer uitleggen aan merken en pr-bureaus. Ik heb af en toe het gevoel dat ik de troonrede voor ze moet schrijven.

30 miljoen fashion-bloggers
‘Als je in Amerika een blog hebt dan opent dat deuren. Print valt weg, er is een verschuiving in de media en Instagram neemt eigenlijk alles over. Je hebt wereldwijd 30 miljoen fashion-bloggers. Iedereen wil zo snel mogelijk groot worden. Dat betekent veel traffic hebben op je eigen kanaal. Dan fungeer je als marketingtool met een eigen doelgroep. Voor de meiden die business-wise denken, kun je enorme stappen zetten. Maar nog interessanter is hoe je dat doel bereikt en hoe je je onderscheidt tussen al die bloggers.

Kledingmaat
‘Die meiden hebben over het algemeen geen verstand van Google-advertising of seo. Met die kennis ging ik naar Nederland gegaan en ben ik als start-up een functionaliteit gaan bouwen. Ik heb de eerste fashion-bloggers conference in Nederland georganiseerd en merkte meteen dat merken heel graag toegang willen hebben tot die doelgroep. Maar ze weten niet hoe. Zo is Ilovefashionbloggers connect ontstaan. Ik heb een hele database met bloggers, plus hun profiel en unieke bezoekers. Zelfs hun kledingmaat staat vermeld, zodat ik ze heel specifiek met een kledingmerk kan matchen. Dit hebben we onder andere gedaan voor Mercedes Benz, Vodafone, Olympusen Villa.

Awareness en exposure

‘Instagram wordt gebruikt voor awareness voor je blogpost. Je laat met een beeld zien waar je mee bezig bent. Nadeel is dat je niet kunt doorklikken van Instagram naar je website of blog, waardoor veel traffic verloren gaat. Maar dat is meteen ook de kracht van Instagram. Één beeld zegt genoeg. Voor merken is het vaak niet eens zo dat ze per direct business genereren door betaalde opdrachten te doen met influencers op Instagram, maar voor je awareness en exposure is het gigantisch. Je ziet meteen wat een beeld doet, hoeveel likes het genereert en hoeveel comments het oplevert.

Slimme hashtags

‘Ik kijk wat het beste bij een merk past, binnen het opgegeven budget. Stel dat een merk of pr-bureau 3.000 euro heeft te besteden, dan adviseer ik om een Instagram-foto niet bij één grote influencer af te nemen, want dan ben je al door je budget heen. Je behaalt dan namelijk maar één keer een piek. Terwijl je het ook kunt uitspreiden door slimmer met je budget om te gaan. Denk bijvoorbeeld aan offline activiteiten. Dat is het coole van bloggers. Je kunt ze uitnodigen voor een lunch, met allemaal goodies en een leuk verhaal over je merk, en slimme hashtags communiceren. Die meiden maken foto’s van het event en zo komt het weer online. Bloggers hebben dus een enorme impact op ‘online meets offline’.

Vakantieverhalen
‘De toekomst van Instagram? Als ik zie hoeveel jongeren al van Facebook af zijn gegaan, dan denk ik dat er over twee jaar een nieuwe vorm van Instagram komt. Facebook is een kanaal dat nu gebruikt wordt door ouders om hun vakantieverhalen te delen. Instagram gaat het ook niet volhouden. Kijk maar naar een relletje als in december met Justin Bieber, die anderhalf miljoen followers verloor, toen Instagram alle spamaccounts had opgeruimd. Dat doet wel au; iedereen heeft daar last van gehad.’

Dit interview is ook verschenen in Communicatie Magazine, januari/februari 2015.

Portretreeks van invloedrijke Instagrammers:

Voor afl. 1: Anna Nikbakht Nooshin, klik .

Voor afl. 2: Negin Mirsalehi, klik .

Voor afl. 3: Lucy de Boer, Lovely by Lucy, klik .

Voor afl. 4: Noor de Groot, klik .

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in