Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers houden van Facebook, maar kunnen beter Twitter inzetten

Edelman deed samen met het Marketing Institute of Ireland onderzoek naar de inzet van sociale platformen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

67 procent van de marketeers geeft aan Twitter het effectiefst te vinden, 59 procent noemt LinkedIn en 55 procent Facebook.

related partner content for mobile comes here

87 procent heeft Twitter ingezet, dat is meer dan LinkedIn (74 procent), Facebook (73 procent), YouTube (50 procent) en blogs (34 procent).

Facebook belangrijkste sociaal medium

Maar Facebook vinden ze het belangrijkste sociaal medium (36 procent), belangrijker dan linkedIn (24 procent) en Twitter (21 procent).

ROI nog geen succes

Het meten van de ROI van sociale media is nog niet echt een succes onder de Ierse marketeers, zoblijkt uit het onderzoek.

49 procent van de marketeers geeft aan dat ze in staat zijn de ROI van de sociale media te meten.

Negen van de tien zegt wel dat social erg belangrijk is in hun werk.

 De drie redenen voor de inzet van sociale media zijn:

- Groeiende awareness

- Meer verkeer (clicks)

- Opbouwen van een loyale fanbasis

Kijk voor meer gegevens uit het onderzoek naar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in