
Amerikanen stoppen een handvol Mentos in een tweeliterfles Diet Coke om daarmee een metershoge fontein frisdrank te veroorzaken. Op internet zijn inmiddels honderden filmpjes verschenen waarop enthousiastelingen met de 'explosieve' Mentos en spuitende cola experimenteren, zie bijvoorbeeld http://eepybird.com/. De Italiaanse eigenaar van de Nederlandse producent Van Melle, Perfetti, is erg blij met de hype. De omzet in de Verenigde Staten is al gestegen. Het concern overweegt recordpogingen te sponsoren. Coca-Cola daarentegen vindt de gekte rond Mentos niet bij de identiteit van het merk Diet Coke passen, meldden Amerikaanse media. Een woordvoerder zei het te waarderen als de mensen Diet Coke gewoon weer gaan drinken.
In Nederland steeg de verkoop van het snoepje nog niet, liet een woordvoerder op het hoofdkantoor van Van Melle in Breda woensdagavond weten tegenover ANP. Maar de filmpjes zijn ook in Nederland populair, wist hij. Het bedrijf zegt geen enkele hand te hebben gehad in de hype. "We hebben dit niet zelf bedacht. Het is ons overkomen. Zoiets is niet te sturen." (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee