Consumenten houden van inserts
Het onderzoek werd gehouden om inzicht te krijgen in de rol die inserts in kranten en tijdschriften in het koopgedrag spelen, in vergelijking tot andere media.
Volgens de opdrachtgever van het onderzoek, marketingbureau Valassis, hebben consumenten zeker sympathie voor alle folders die meegevouwen worden in de printtitels. 73 procent van de ondervraagden is van mening dat inserts niet irritant zijn, omdat men ze op gekozen tijdstippen kan inzien. Voor adverteerders betekent dit heel veel: consumenten blijken niet alleen ontvankelijk voor boodschappen in inserts; ze gaan ook actief een relatie met het merk aan.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta87 procent geeft aan dat ze een winkel zullen bezoeken nadat ze er iets over hebben gelezen in een insert, 70 procent geeft aan de aanbieding uit de insert te zullen kopen. Uit het onderzoek komt ook naar voren dat inserts zorgen voor toename van de traffic naar winkels en beter gevulde mandjes door impulaankopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid