Overslaan en naar de inhoud gaan

4 groeidoelen voor Procter & Gamble

Procter & Gamble gaat zich concentreren op 4 hoofdgebieden om de business verder te laten groeien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jon Moeller, CFO van Procter & Gamble, sprak hierover op de , gisteren in New York. Volgens hem hangt het succes van de firma af van Total Shareholder Return (TSR). ‘Waardecreatie voor consumenten en aandeelhouders is topprioriteit. TSR betekent geïntegreerd meten van waardecreatie op business unit-niveau, en is nodig om verkoop te laten stijgen, betere marges en een sterke cash flow.’

related partner content for mobile comes here

Marketing ROI
Tweede prioriteit: het verbeteren van de productiviteit. Van materiaalgebruik tot logistiek en marketingbestedingen. Volgens Moeller varieert op dit moment de marketing ROI (gemeten in verkopen) voor iedere bestede dollar van minder dan 1 dollar tot meer dan 25 dollar. Moeller: ‘We geven grofweg 14 miljard dollar per jaar uit aan marketing, zowel advertising als non-advertising. Als we de ROI op onze uitgaven vergroten met slechts 50 cent, komen er miljarden dollars vrij.’

De uitvoering moet daarnaast ook verbeterd; er moet veel meer resultaat worden gehaald uit werkprocessen, aldus Moeller.

Innovatie
En als laatste: strategischer investeren in innovatie en go-to market vaardigheden. Moeller: ‘Meer budget voor R&D maakt het mogelijk om de innovatie pipeline te versterken. Investeringen in go-to market verbeteren de verkoop in onze snelstgroeiende markten en kanalen.’

Bron: Seeking Alpha

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in