Overslaan en naar de inhoud gaan

180 Amsterdam pakt Grand Prix plus goud bij Euro Effies

Nederland staat 'slechts' twee keer op het Euro Effie-podium, maar de Grand Prix is voor ons.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

180 Amsterdam wint de Grand Prix bij de Euro Effies 2014 met de campagne ’ voor Sony Computer Entertainment Europe. OMD wordt als tweede bureau genoemd.

related partner content for mobile comes here

Dezelfde campagne won ook een gouden Effie in de categorie Leisure & Entertainment. Dat is dan ook meteen de eindstand voor Nederland: een Grand Prix en een gouden Effie. Verder komt Nederland niet voor op de .

Dé hoofdrolspelers bij de Euro Effies zijn Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De eerste haalde drie keer goud, zes keer zilver en vier keer brons binnen. De UK moest genoegen nemen met een keer goud, drie keer zilver en drie keer brons.

In de andere landen lijkt de Euro Effie veel minder te leven. Frankrijk scoorde bijvoorbeeld maar één Euro Effie (goud) en Italië slechts een zilveren. Zo beschouwd is de Grand Prix en het goud voor Nederland een vette vangst.

Het bureau werd uitgeroepen tot Agency of the Year.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in