Overslaan en naar de inhoud gaan

Contextual AI onthult waar online interesse ligt gedurende Internationale Vrouwendag

De bevindingen benadrukken de belangrijkste onderwerpen die worden besproken in Seedtag’s wereldwijde publisher network.
Partner
seedtag

Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.

Lees meer

Seedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.

Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.

Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.

Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.

Lees minder
iwd
iwd

Ter ere van Internationale Vrouwendag heeft Seedtag zich verdiept in de online content rondom dit onderwerp. De moderne contextuele AI-technologie genaamd LIZ©, liet zien dat de slogan #EmbraceEquity de meeste interesse heeft opgewekt binnen categorieën die gerelateerd waren aan IWD gedurende de IWD-periode. Verder was er veel overlap tussen #EmbraceEquity en onderwerpen die gerelateerd waren aan representatie.

Het thema van IWD 2023 is “DigitAll; Innovation and technology for gender equality.” Middels AI-gedreven contextuele analyses zijn de online interesses voor IWD gemeten. De resultaten laten het belang zien van de samenkomst van technologie en gender binnen de organisatie. Sinds de oprichting hechten wij veel waarde aan inclusiviteit en gelijkheid binnen de organisatie. Zo wordt een groot deel van onze belangrijkste markten door vrouwen geleid. Denk hierbij aan Frankrijk, de VAE, Mexico, Brazilië en Colombia.

Bevindingen

Op en rondom de datum van IWD hebben wij miljoenen artikelen uit Seedtag’s wereldwijde publisher network geanalyseerd. Zo werd begrip verkregen van de belangrijkste onderwerpen binnen IWD. Met behulp van natural language processing kan LIZ© bepalen welke termen en onderwerpen de meeste interesse opwekken bij websitebezoekers. De resultaten van dit onderzoek naar IWD zijn:

  • De slogan van de 2023 editie van internationale vrouwendag, #EmbraceEquity, genereerde de meeste interesse (11%) binnen de content categorieën die gerelateerd waren aan IWD 2023.
  • Er was veel overlap tussen “Embrace Equity” en andere onderwerpen die gerelateerd waren aan representatie: 8% van de relevante artikelen in deze categorie had een link met de strijd tegen racisme en discriminatie, en 7% had overlap met de LGBTQ+ community.
  • Na “Embrace Equity”, wekte de volgende categorieën de meeste interesse op: “Transversal Feminism” (6%), “Women's Health” (5%) en “Women in Sport” (3%).
  • Vrouwelijke emancipatie wekte ook interesse op bij websitegebruikers wanneer het gaat om onderwerpen als actrices (22%), mode-iconen (18%) en zangeressen (14%)

Ik ben erg dankbaar voor de vrijheid die ik heb gekend om naar school te gaan, te stemmen, te daten met wie ik wil, en te werken. Dit is niet vanzelfsprekend voor elke vrouw. Ik vind het daarom erg tof én belangrijk dat Seedtag aandacht besteedt aan IWD.

Roosmarijn Dijk, Marketing Manager Northern Europe Seedtag

Women in AdTech: A Gender-Responsive Approach to Innovation

Op 30 maart geven wij vrouwelijke koplopers in de branche een podium. De webinar "Women in AdTech: A Gender-Responsive Approach to Innovation" zal draaien om vrouwen binnen de sector in leidinggevende posities. Daarnaast zal er aandacht worden besteed aan technologie, innovatie, en de grote rol die dit kan spelen in de positie van vrouwen en de weg naar gelijkheid. De webinar vindt plaats om 16.00 uur CET / 10.00 uur EST en geeft panelleden een platform om te praten over hun ervaringen in de branche. De nadruk zal liggen op de vooruitgang op het gebied van vrouwelijke vertegenwoordiging in technologie. Ook wordt besproken welke innovatieve maatregelen kunnen worden genomen om diversiteitsdoelen te bereiken.

De webinar wordt gehost door Jocelyn Lo, Seedtag’s Global Brand & Communications Directeur. De panelleden zijn onder andere: Michelle Sarpong - Head of Display, Audio & OOH Activation bij the7stars; Anam Amin - Senior Digital Supply en Product Manager bij Publicis; Alexandra Stewart - Director of Business Development bij The Trade Desk; Danielle Darko - EMEA Digital Director bij EssenceMediacom; en Kaily Groover, Director of Investment & Media bij VaynerMedia.

Je kunt je hier registreren voor de webinar

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
seedtag

Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.

Lees meer

Seedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.

Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.

Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.

Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in