Overslaan en naar de inhoud gaan

Seedtag benut volledige potentie van het EK middels Contextual Advertising

Een unieke kans voor merken om associatie te creëren met het EK
Partner
seedtag

Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.

Lees meer

Seedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.

Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.

Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.

Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.

Lees minder
Seedtag & UEFA Euro 2020
Seedtag & UEFA Euro 2020

Seedtag, de specialist in contextual advertising in EMEA en LATAM biedt een unieke kans voor merken om associatie te creëren met één van de grootste sportevenementen dit jaar, het EK. De technologie stelt adverteerders in staat om ads te leveren op relevante artikelen, Seedtag’s contextual advertising technology garandeert daarnaast het hoogste level van brand safety. Het doel van het bedrijf is om advertenties te leveren die effectief zijn en tegelijkertijd de privacy van de consument respecteren tijdens het voetbalevenement.

Het EK, dat een jaar na de oorspronkelijke datum eindelijk plaatsvindt, wordt een van de grootste sportevenementen van de zomer. De belangstelling voor sport is nog nooit zo groot geweest als nu, consumenten besteden gemiddeld meer dan 7 uur per week* aan sportuitzendingen. Het vorige EK in 2016 trok meer dan 2 miljard kijkers en genereerde meer dan 2,13 miljard dollar aan inkomsten (gemiddeld 42 miljoen dollar per wedstrijd). Het EK vindt plaats in juni en juli, in 11 grote Europese steden en zal naar verwachting meer dan 5 miljard kijkers trekken. 

Tijdens het EK voorziet Seedtag adverteerders van premium ads, om zo te bouwen aan de associatie tussen het merk en het evenement. Met behulp van Contextual A.I. zullen adverteerders in staat zijn om voetbalfans te bereiken door in relevante context aanwezig te zijn; artikelen over het EK, zoals voor- en nabeschouwingen, blessure updates en analyses. Naast grote voetbal publishers als Voetbalzone en Soccernews maakt de Contextual A.I. van Seedtag het mogelijk voor merken om zichtbaar te zijn in al het nieuws omtrent het EK. Niet alleen de voor de hand liggende content op sport publishers. Breed over het netwerk zijn er tijdens sportevenementen diverse artikelen te vinden met een link naar het event. Denk aan artikelen over de voetballers hun persoonlijke leven of de top-10 beste snacks voor tijdens het kijken. 

Contextual Full Stack

Seedtag’s full stack technologie is niet slechts contextual targeting, maar omvat ook de automatische analyse van artikelen, Dynamic Placement Optimisation (DPO) en een in-house creative studio. De unieke technologie, die op basis van AI, artikelen analyseert is de enige in de markt die merken in staat stelt om hun contextuele strategie te baseren op brede kennis rondom content. Daarnaast zorgen de in-content placements voor zichtbaarheid die verder gaat dan viewability en ervoor zorgen dat de ads daadwerkelijk opvallen en impact genereren.

‘Iedereen kijkt uit naar het EK en we willen adverteerders bewust maken van het feit dat er heel veel gerelateerde content is. Natuurlijk op de grote voetbalpublishers, maar we moeten breder kijken dan dat. Door middel van onze techniek kijken we over een heel netwerk heen naar content met een sterke relatie tot het EK. Als de interesse van de consument breed verspreid is, moet je daar als adverteerder rekening mee houden en op in spelen. Niet alleen in je targeting, maar ook in je creatieve communicatie.’

Jeroen Wirz, NL Sales Director bij Seedtag

Bron: *https://sportsvideo.org/main/files/2014/06/2014-Know-the-Fan-Study_US.pdf

 

Over Seedtag

Seedtag is de leider op het gebied van Contextual Advertising, die zeer impactvolle en aantrekkelijke advertenties creëert voor relevante, premium en visuele content. Op deze manier wordt targeting en rendement mogelijk gemaakt voor uitgevers en adverteerders. De contextual A.I. van het bedrijf stelt adverteerders in staat om op een cookie-vrije basis in contact te komen met consumenten binnen hun interesses. 

Seedtag werd in 2014 in Madrid opgericht door twee ex-Googlers die het maximale uit afbeeldingen wilden halen, en is tot op de dag van vandaag een wereldwijd bedrijf dat meer dan 180 medewerkers telt en een belangrijke internationale aanwezigheid heeft met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, Groot Brittannië, de Benelux, Duitsland, Mexico, Brazilië en Colombia. 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
seedtag

Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.

Lees meer

Seedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.

Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.

Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.

Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in