Zonder contextuele analyse geen brandsafety
Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.
Lees meerSeedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.
Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.
Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.
Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.
Dagelijks gebeurt er genoeg in de wereld en wordt er veel over geschreven. De hoeveelheid content neemt toe en het aantal websites is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Dat betekent dat content, die als niet brand safe beschouwd kan worden, zich versplinterd verspreid. Voor adverteerders ligt er dus een uitdaging: hoe zorg ik ervoor dat ik relevant ben, maar mijn merk niet associeer met negatieve content? En hoe kan ik dit doen zonder daarbij specifieke publishers te mijden en daarmee schaalbaarheid te beperken?
Wat is negatieve content?
Deze vraag is in sommige gevallen goed te beantwoorden. Een nieuwsartikel over een bomaanslag met fatale gevolgen is iets waar je als adverteerder van weg wilt blijven. Er is echter ook regelmatig sprake van een grijs gebied, waarin merken zelf de keuze moeten maken of ze dit als brandsafe zien of niet. Maak je als automotive partij gebruik van artikelen over de hoge brandstofprijzen door te adverteren over elektrisch rijden? Of vind je dit dusdanig negatief voor de autorijder, dat je er van weg wilt blijven?
Zodra jij als marketeer bepaald hebt waar je wel en niet zichtbaar wilt zijn, is de volgende vraag: wie gaat mij voorzien van de juiste informatie over de inhoud van een artikel?
Negatieve content kan schade veroorzaken
De afgelopen jaren hebben we gezien wat er kan gebeuren als merken niet goed controleren waar ze worden geplaatst. Toen bijvoorbeeld de dansende cowboy advertentie van Applebees te zien was naast CNN's verslaggeving van het conflict in Oekraïne, trok de restaurantketen, samen met andere merken, hun advertenties terug van de zender. De constante honger naar nieuws zorgt voor een stijging in schermtijd, consumenten checken constant nieuwssites en apps voor updates. Dit is een uitstekende basis voor fake news en propaganda om zich te verspreiden, vooral op sites die afhankelijk zijn van door gebruikers gegenereerde content, zoals YouTube. Het videoplatform heeft miljoenen misleidende video's in verband met de pandemie van zijn site verwijderd maar alsnog hebben merken advertenties van het platform teruggetrokken. Als blijkt dat een publisher geld uitgeeft aan gevaarlijke content, is dat vaak een zware klap voor de reputatie van zowel het platform als de merken die het host.
Context is key
Brandsafety garanderen kan niemand. Dat heeft enerzijds te maken met hetgeen hierboven al geschetst is. Wat brandsafe is voor jou is wellicht niet brandsafe voor een ander. Wat we willen is inzichtelijk hebben waar een artikel over gaat. Het is nodig om rekening te houden met alle elementen die iets vertellen over de inhoud van het artikel. Zowel de tekst als de visuele elementen.
Nu zullen er marketeers zijn die zich richten op brand suitability en daardoor het gevoel hebben altijd brandsafe te zijn. Maar ook hier kan een onvolledige analyse gevaarlijk zijn. Richt je je op food-content, dan kan je zomaar op een artikel over voedselvergiftiging staan. Daarnaast kunnen gebeurtenissen het sentiment van positief naar negatief doen veranderen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de recente schandalen binnen The Voice of Holland, die het sentiment over het eerst zo populaire programma compleet hebben doen veranderen.
Continue analyses zijn daarom nodig, ook voor publishers. Verkeerde analyses ten tijde van de Covid pandemie hadden als gevolg gehad dat veel content als niet veilig werd beschouwd. Artikelen die gingen over vaccinaties en de positieve gevolgen ervan werden geanalyseerd onder de noemer ‘drug-related content’ en dus vermeden.
Schaalbaarheid en brand-safety (of suitability) gaan niet altijd hand in hand. Als marketeer wil je schaalbaar zijn zonder daarbij te twijfelen over de brand-safety. Je wilt dus vertrouwen op een partner die je daarbij helpt en transparant kan zijn over wat er wel en niet mogelijk is op dit gebied. Een geschikt hulpmiddel voor zowel publishers als merken is Contextual advertising.
Contextual advertising maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om artikelen te analyseren. Vervolgens plaatst het de advertenties op artikelen en zorgt ervoor dat merken te zien zijn op sites waarvan de content en kernwaarden overeenkomen met die van henzelf. Naast tekst kan deze techniek afbeeldingen analyseren, waardoor een diepgaand inzicht in het geheel van een artikel wordt geboden.
Tot slot: we mogen we best wat meer de randjes opzoeken. Het grijze gebied kan prima benut worden als je daar als merk een relevante en passende boodschap kan vertonen. We hoeven niet het braafste jongetje van de klas te zijn door alles maar te vermijden. Marketeers zullen altijd voor de uitdaging staan om de veiligheid van hun merk te waarborgen. Als deze merken echter gebruik kunnen maken van betrouwbare technologieën, zoals contextual AI, kunnen ze dit met een gerust hart doen.
Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.
Lees meerSeedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.
Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.
Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.
Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid