Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek van Lumen laat zien dat Contextual advertenties 3.3 keer meer aandacht krijgen

Het onderzoek laat zien dat Seedtag advertenties 3.3 keer meer aandacht krijgen dan standaard formaten
Partner
seedtag

Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.

Lees meer

Seedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.

Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.

Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.

Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.

Lees minder
Onderzoek van Lumen laat zien dat Contextual advertenties 3.3 keer meer aandacht krijgen
Onderzoek van Lumen laat zien dat Contextual advertenties 3.3 keer meer aandacht krijgen

Seedtag, de leider in contextual advertising heeft het rapport "The Power of Contextual in the Attention Economy" gepubliceerd. Het onderzoek is uitgevoerd door Lumen Research, gespecialiseerd in het meten van aandacht. De analyse laat zien dat advertenties van Seedtag twee keer meer aandacht krijgen in vergelijking tot Outstream Video en vergelijkbare Rich Media platformen, en 3.3 keer meer aandacht krijgen dan standaard IAB formaten. Seedtag krijg dit voor elkaar door gebruik te maken van de kracht van Contextual Intelligence en high-impact formaten. 

Vandaag de dag is privacy belangrijker dan ooit, waardoor de aandacht van de consument vangen en vasthouden een uitdaging is geworden. Echter, nu de industrie langzaamaan afscheid neemt van third-party cookies, krijgen merken een kans om op een betekenisvolle manier met consumers te connecten door het inzetten van contextual advertising. Deze strategieën zorgen ervoor dat merken relevante advertentie ervaringen kunnen leveren, volledig in lijn met de consument haar interesses op dat moment. Op deze manier wordt de impact en aandacht van een campagne vergroot terwijl er rekening wordt gehouden met de privacy. 

Door merkboodschappen te plaatsen in relevante content wordt de aandacht van de gebruiker gegrepen. Dit zal uiteindelijk ook terug te zien zijn in sales metrics: volgens Lumen kunnen ads die de aandacht voor meer dan 2.5 seconden vasthouden zorgen voor een stijging in sales van 50%. Seedtag is een samenwerking met Lumen aangegaan om dieper in de performance van haar formaten te duiken, en om effectief de kwaliteit van de aandacht voor Seedtag’s custom formaten en placements te meten. 

Bij het onderzoek waren 1200 respondenten uit de UK betrokken, wiens navigatie patronen en kijkgedrag werd gemeten met behulp van eye-tracking technologie. De resultaten werden vervolgens in context geplaatst door ze te benchmarken in vergelijking tot mainstream video en display channels. 

De belangrijkste conclusies:

  • Seedtag’s advertenties werden sneller opgemerkt dan alle andere digitale kanalen: 87% van Seedtag’s ads werd opgemerkt in vergelijking tot 61% bij IAB standaard formaten. 
  • Seedtag genereert significante viewing time: Seedtag staat in the top 2 wat betreft het behouden van aandacht, met gemiddeld 3,2 seconden viewing time voor elke ad of impressie gelevert, vergeleken met outstream video’s 1,8 seconden. 
  • De hoogste APM Score: Seedtag scoort het beste vergeleken met andere digitale kanalen met de hoogste APM score. Deze score vertelt ons hoeveel seconden van aandacht een advertentie krijgt per 1000 geleverde impressies. Seedtag heeft maar liefst 2766 seconden aandacht per 1000 impressies geleverd, 3.3 keer meer dan de IAB standaard formaten en 37% meer vergeleken met Social Media uitingen. 

Met de aandachtsgegevens die in deze studie zijn verzameld heeft Lumen een specifiek Seedtag voorspellend model kunnen bouwen, die een diepgaand inzicht geeft over de performance op het gebied van aandacht. Door het verzamelen van data op impressie level via een LAMP tag (Lumen Attention Measurement Platform) kan Seedtag de aandachtsscore bepalen voor elk formaat, placement en domein. Met deze inzichten kunnen merken op kwaliteit van aandacht optimaliseren in hun campagnes en het verspillen van impressies voorkomen. 

Jeroen Wirz, Sales Director BeNeLux bij Seedtag geeft aan: het tijdperk dat we kwaliteit van een campagne bepalen op basis van digitale metrics moet achter ons komen te liggen. Viewability, in-view time en uitkijk percentages zijn factoren die niks zeggen over de kwaliteit van een campagne, enkel of een campagne goed is uitgeleverd. Dit onderzoek toont aan dat we verder moeten gaan en de variabele ‘aandacht’ als belangrijkste factor moeten gaan zien. Voor Seedtag is het goed om te zien dat we daar zeer positief aan bijdragen.

Micheal Follet, Managing Director, Lumen Research zegt: ‘Seedtag is een key partner voor ons en we zijn erg enthousiast over onze samenwerking. Lumen’s aandacht metrics zijn gebaseerd op data en algoritmes van ons eye-tracking panel, welke meerdere jaren aan aandachts data bevat van honderden huishoudens - bestaande uit duizenden websites en miljoenen eye tracking data points. Door een verscheidenheid aan publicatieomgevingen en advertentieformaten op impressieniveau te volgen, hebben we relaties tussen aandacht en andere variabelen geïdentificeerd en kunnen wij effectieve voorspellende schattingen maken. Dit is een game-changer voor adverteerders die op zoek zijn naar betrouwbare gegevens over de impact van hun campagnes."

Over Seedtag
Seedtag is de Contextual Advertising Company die zeer impactvolle en engaging oplossingen creëert voor relevante, premium en visuele content, wat targeting en rendement mogelijk maakt voor publishers en merken. De contextual A.I. van het bedrijf stelt merken in staat om op een cookie-vrije basis in contact te komen met consumenten binnen hun universum van interesse. 
Seedtag werd in 2014 in Madrid opgericht door twee ex-Googlers die het maximale uit redactionele beelden wilden halen en is tot op de dag van vandaag een wereldwijd bedrijf dat meer dan 200 werknemers telt en een belangrijke internationale aanwezigheid heeft met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Duitsland, Mexico, Brazilië en Colombia. 
Over Lumen
Lumen is een bedrijf dat aandacht technologie gebruikt om merken te helpen de aandacht voor hun marketing te meten, te kopen en te versterken

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
seedtag

Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.

Lees meer

Seedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.

Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.

Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.

Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in