Overslaan en naar de inhoud gaan

Integreren van ads in de content is een must bij Contextual Advertising

Door gebruik te maken van creatieve effecten, zoals Seedtag’s Extra Blend, worden advertenties naadloos geïntegreerd met de content
Partner
seedtag

Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.

Lees meer

Seedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.

Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.

Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.

Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.

Lees minder
Voorbeeld van Seedtag's Extra Blend Effect
Contextual Branded Video voor Krups
Voorbeeld van Seedtag's Extra Blend Effect
Contextual Branded Video voor Krups

Seedtag, de leider in Contextual advertising in EMEA en LATAM biedt verschillende creatieve effecten aan, om zo de integratie van contextuele advertenties in content te maximaliseren. Deze mogelijkheid stelt merken in staat om de merkboodschappen naadloos te integreren in content, en zo een effect te creëren wat de ads niet alleen aantrekkelijker maakt, maar ook de campagneresultaten verbeterd ten opzichte van standaard outstream video oplossingen. Door gebruik te maken van deze oplossing wordt de video skip rate verlaagd met wel 85%. 

Integratie betekent innovatie, wanneer contextual ads blenden met de content. Contextuele relevantie stopt niet na het targeten van een consument, maar gaat door in de creatie van de uiting. Wat laat ik zien en waar? Als merk wil je zichtbaar zijn op posities die opvallen, om vervolgens te blenden met relevante content, zonder de gebruiker te irriteren.

Seedtag’s Extra Blend

Met behulp van de Extra Blend layout kan een hogere merk associatie met de content gerealiseerd worden: afbeeldingen en video’s worden aantrekkelijker en houden de aandacht van de gebruiker langer vast, wat er voor zorgt dat merken effectiever hun boodschap kunnen overbrengen en een hogere ad recall kunnen realiseren. 

Seedtag is constant haar creatieve alternatieven aan het ontwikkelen, die zowel een optimale ux garanderen als merken helpen met hun doelgroep te connecten. Creatieve effecten zoals de Extra Blend zijn ontworpen om zo te integreren dat ze worden gezien als onderdeel van de content zelf. Zo krijgen adverteerders de kans hun doelgroep te verrassen met opvallende ads die afwijken van de standaard.

De resultaten

De resultaten van het Extra Blend effect, gecertificeerd door IAS en MOAT, laten zien dat het Extra Blend effect kan helpen de aandacht van de gebruiker te trekken en te behouden. De video skip rate wordt verlaagd met 85% vergeleken met dezelfde campagne uitgeleverd via minder geïntegreerde oplossingen. Verder zorgt dit effect bij de test campagne voor 22% meer video completions. 

Het Extra Blend effect integreert de ad in de afbeelding van een artikel, maar zorgt er altijd voor dat ongeveer 40% van de originele afbeelding zichtbaar blijft. In die zin neemt de informatie van de adverteerder voldoende ruimte in beslag, maar wordt deze altijd volledig in de afbeelding geïntegreerd zonder het volledig te bedekken. 

Fernando Pascual, Global Head of Design bij Seedtag, geeft aan: “de integratie in van de ad in de content maximaliseert de voordelen van contextual advertising voor merken. Met het Extra Blend effect helpen we merken om relevant te zijn voor elke doelgroep, omdat hun ads volledig blenden met de content waar de doelgroep geïnteresseerd in is. Dit is het belangrijkste onderdeel van dit effect: ads blenden met de content waar ze onderdeel van zijn”.

Tot slot

Met Contextual Advertising kan een merk efficient adverteren door direct relevant te zijn zijn met de content die lezers aan het consumeren zijn, zonder het gebruik van cookies of het verzamelen van personally identifiable information (PII). Seedtag heeft een krachtige Contextual A.I. technologie om adverteerders een volledig pakket aan innovatieve mogelijkheden en tools te bieden voor de beste contextuele integratie. Daarnaast genereren Seedtag’s innemende oplossingen een positievere respons dan reguliere ads, omdat ze aantrekkelijker, leuker en interessanter worden gevonden door de gebruikers*.

*Metrixlab studie - Efficiently reach users trough visual media

Live link Krups creative

Over Seedtag

Seedtag is de leider op het gebied van Contextual Advertising, die zeer impactvolle en aantrekkelijke advertenties creëert voor relevante, premium en visuele content. Op deze manier wordt targeting en rendement mogelijk gemaakt voor uitgevers en adverteerders. De contextual A.I. van het bedrijf stelt adverteerders in staat om op een cookie-vrije basis in contact te komen met consumenten binnen hun interesses. 

Seedtag werd in 2014 in Madrid opgericht door twee ex-Googlers die het maximale uit afbeeldingen wilden halen, en is tot op de dag van vandaag een wereldwijd bedrijf dat meer dan 180 medewerkers telt en een belangrijke internationale aanwezigheid heeft met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, Groot Brittannië, de Benelux, Duitsland, Mexico, Brazilië en Colombia.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
seedtag

Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.

Lees meer

Seedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.

Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.

Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.

Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in