Overslaan en naar de inhoud gaan

Zonnige tijden voor Nivea

Zonder concessies te doen aan de prijs, zit Nivea in Duitsland vaster in het zadel dan ooit als het gaat om het marktleiderschap voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een piepklein dipje in 2002, toen het marktaandeel zakte van 27,4 naar krap 27 procent, maar verder alles in orde bij Beiersdorfs topmerk Nivea Sun. Het bedrijf liet zich niet gek maken door de recessie en de mopperende consument, en weigerde mee te gaan in de prijsverlagingen die de concurrenten doorvoerden. In plaats daarvan legde de Duitse cosmeticagigant de nadruk op flacons in aantrekkelijk vakantieformaat en vooral op innovatieve producten, zoals een huidverstevigende zonnecrème, een insectenverdrijvend aftersunproduct en zelfbruiners voor verschillende huidtypen. Dat alles werd aan de man (lees: vrouw) gebracht met een klassieke reclamecampagne (radio- en tv-spotjes, advertenties in de grote damesbladen en neonreclame), gecompleteerd door sponsoring van evenementen die nauw aansluiten bij het product, zoals het strandfeest van de Duitse maatschappij tot redding van drenkelingen en verschillende beachvolleybaltoernooien. Niks buitenissigs, eigenlijk net zoals het merk zelf. In de woorden van concernspreekbuis Klaus Peter Nebel: ‘We gaan mee met de tijd, zonder trendy te zijn’.

related partner content for mobile comes here

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in