Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo zorgt Alexandra Legro (Hunkemöller) voor consistente communicatie

‘Marketing en Omnichannel praatten eerst niet voldoende met elkaar.’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hunkemöller heeft de afdelingen marketing (ongeveer dertig personen) en omnichannel (zeg maar, e-commerce, twintig man/vrouw) door elkaar gehusseld en bij elkaar aan blokken gezet. Dat zegt Alexandra Legro, global marketing & communications director én boardmember bij Hunkemöller International (foto), in een interview met Tijdschrift voor Marketing. Het doel was om de twee afdelingen nog doelgerichter met elkaar te laten samenwerken. Legro: ‘Die praatten eerst niet voldoende met elkaar. Doordat we alles door elkaar gehusseld hebben, gaat dat nu meer vanzelf.’

related partner content for mobile comes here

Enorme klus
De gedachte achter de meer doelgerichte samenwerking is consistente communicatie. Legro: ‘Er zijn veel meer touchpoints, dus we hebben een 360 graden-mix van een veelheid aan kanalen. Doordat we meer online erbij doen neemt het online en social aandeel in de mediamix toe. Vooral in het afstemmen van al die kanalen stoppen we veel tijd. De boodschap moet overal hetzelfde zijn. Dat is een enorme klus.’

Televisie niet dood
Het feit dat Hunkemöller bekend staat als voorloper, betekent overigens niet dat het ‘traditionele middelen’ helemaal heeft afgezworen. Televisie wordt door het retailmerk bijvoorbeeld nog regelmatig ingezet. ‘Ik geloof er niet in dat televisie dood is’, zegt Legro, ‘zeker bij grote campagnes die vragen om snelle awareness is tv cruciaal. En je kunt je verhaal mooi vertellen.’

Het gehele interview met Alexandra Legro is hier te lezen.
 

Fotocredit Alexandra Legro: Duco de Vries
Foto Doutzen Kroes courtesy of Hunkemöller

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
John

Altijd fijn om hier te shoppen, moet zeggen de codes via https://www.kortingscodeclub.nl/hunkemoller zijn ook altijd handig

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in