Overslaan en naar de inhoud gaan

X-factor en imago-flip

Ik kan niet anders concluderen dan dat mijn geliefde NS een negatieve X-factor heeft. Een paar keer eerder al blogde ik op deze site mijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Halverwege het jaar zat het imago van NS op alle drivers tegelijk in de lift. Sterker nog, nu hebben we de jaarresultaten binnen en het is nog steeds zo. Er doet zich wel iets geks voor; de gemiddelde en/of gewogen stijging van de losse drivers is veel hoger dan de stijging van de 'overall pulse score', zeg maar de onafhankelijke 'onderbuik-meting'. Het Nederlandse volk vindt dus dat NS het op alle relevante onderdelen steeds beter doet, maar boert vervolgens uit: 'klote bedrijf'. Een soort negatieve X-factor dus, los van de feitelijke oordelen. Lastig! Collega's doe mij een tip: hoe wassen wij dit varkentje?

related partner content for mobile comes here

Overigens zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Onze President-Directeur stond in de metingen van Management Team jarenlang in het rijtje 'slechtste managers van Nederland', zonder persoonswissel floepte hij twee jaar terug ineens van de categorie slechtste, naar de categorie beste managers. Enfin, ik houd mijn roze bril in de buurt en wacht geduldig af of onze inspanningen op enig moment ook de X-factor van NS in haar geheel zullen doen flippen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in