Marketing nodig voor 'miljardenmarkt boeken'


Hoe positief wil je het hebben? 'marketingman met de mooiste baan van de wereld' kopt de Volkskrant vandaag boven een portret van Henk Kraima, chef van de nationale boekenpropagandaclub die vandaag Zijn 'finest day' beleeft met het boekenbal voorafgaand aan de Boekenweek. Reclame voor het marketingvak, zo'n verhaal, en dat nog wel met boeken. Gaat het al niet steeds meer om de buitenkant en sneeuwt echte literatuur al niet onder? Als het aan Kraima ligt, gaan uitgevers nog veel verder met marketing.
Kraima wordt juist geprezen als een man die perfect de balans wist te vinden tussen cultuur en commerci4e, tussen marketing en inhoud. Hij zal er, nu 57 jaar oude, volgens zijn omgeving het bij het CNBP tot zijn pensioen volhouden. En daar mag de club mee in zijn handjes knijpen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKraima's huidige missie is het boekenvak er van te overtuigen, staat er, dat er meer geld moet komen voor het aanprijzen van het boek als cadeau. . Dat is een 'miljardenmarkt' waar de boekbranche volgens hem een veel groter deel van zou kunnen veroveren.
Er zijn wel wat spotjes in de decembermaand en rond Valentijnsdag, maar de uitgeefbranche zou nog veel meer moeten investeren in marketing voor de cadeaumarkt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid