Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing nodig voor 'miljardenmarkt boeken'

Hoe positief wil je het hebben? 'marketingman met de mooiste baan van de wereld' kopt de Volkskrant vandaag boven een portret van Henk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe positief wil je het hebben? 'marketingman met de mooiste baan van de wereld' kopt de Volkskrant vandaag boven een portret van Henk Kraima, chef van die vandaag Zijn 'finest day' beleeft met het boekenbal voorafgaand aan de Boekenweek. Reclame voor het marketingvak, zo'n verhaal, en dat nog wel met boeken. Gaat het al niet steeds meer en sneeuwt al niet onder? Als het aan Kraima ligt, gaan uitgevers nog veel verder met marketing.

related partner content for mobile comes here

Kraima wordt juist geprezen als een man die perfect de balans wist te vinden tussen cultuur en commerci4e, tussen marketing en inhoud. Hij zal er, nu 57 jaar oude, volgens zijn omgeving het bij het CNBP tot zijn pensioen volhouden. En daar mag de club mee in zijn handjes knijpen.

Kraima's huidige missie is het boekenvak er van te overtuigen, staat er, dat er meer geld moet komen voor het aanprijzen van het boek als cadeau. . Dat is een 'miljardenmarkt' waar de boekbranche volgens hem een veel groter deel van zou kunnen veroveren.

Er zijn wel wat spotjes in de decembermaand en rond Valentijnsdag, maar de uitgeefbranche zou nog veel meer moeten investeren in marketing voor de cadeaumarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in