Xerox start virale b-to-b campagne
Het betreft de campagne voor de lijn kleuren multifunctionele producten (MFP’s), Xerox richt zich op IT-managers en andere zakelijke beslissers.
Voor de campagne worden zowel print, radio als online media ingezet. In de virale film, getiteld ('Watercooler'), worden op documentaire-achtige wijze kantoormedewerkers in verschillende stress-situaties getoond, waarbij ze buiten controle raken bij hun pogingen om op tijd te kunnen leveren. De film eindigt met de verzekering 'there are better ways to make your office more productive'.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHenrik Bustrup, Xerox Europe’s advertising manager: 'Door voor het eerst gebruik te maken van een virale film, willen we enerzijds de Xerox merkbekendheid bij belangrijke beslissers opbouwen, en anderzijds ons merk herwaarderen.'
De geïntegreerde campagne is ontwikkeld door het reclamebureau RKCR/Y&R, en omvat print-, radio- en virale reclame, alsmede online creativiteit van bureau Vibrant Creative. De virale film stond onder regie van Owen Harris.
Tony Harris, COO van RKCR/Y&R: 'We zijn gewend aan virale commercials als het gaat om consumentenproducten, maar ‘online’ is een van de meest effectieve media voor het opbouwen van merk-bekendheid in de B2B markt.'
De mediastrategie, -planning en -inkoop was in handen van het bureau Mediaedge:cia.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid