Overslaan en naar de inhoud gaan

Xerox start virale b-to-b campagne

Xerox maakt in een pan-Europese business-to-business campagne voor het eerst gebruik van een virale film.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betreft de campagne voor de lijn kleuren multifunctionele producten (MFP’s), Xerox richt zich op IT-managers en andere zakelijke beslissers.

related partner content for mobile comes here

Voor de campagne worden zowel print, radio als online media ingezet. In de virale film, getiteld (), worden op documentaire-achtige wijze kantoormedewerkers in verschillende stress-situaties getoond, waarbij ze buiten controle raken bij hun pogingen om op tijd te kunnen leveren. De film eindigt met de verzekering 'there are better ways to make your office more productive'.

Henrik Bustrup, Xerox Europe’s advertising manager: 'Door voor het eerst gebruik te maken van een virale film, willen we enerzijds de Xerox merkbekendheid bij belangrijke beslissers opbouwen, en anderzijds ons merk herwaarderen.'

De geïntegreerde campagne is ontwikkeld door het reclamebureau RKCR/Y&R, en omvat print-, radio- en virale reclame, alsmede online creativiteit van bureau Vibrant Creative. De virale film stond onder regie van Owen Harris.

Tony Harris, COO van RKCR/Y&R: 'We zijn gewend aan virale commercials als het gaat om consumentenproducten, maar ‘online’ is een van de meest effectieve media voor het opbouwen van merk-bekendheid in de B2B markt.'

De mediastrategie, -planning en -inkoop was in handen van het bureau Mediaedge:cia.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in