‘Nederlanders positief over overheidscampagnes’
Dat meldt reclamevakblad Adformatie, dat bureau MSI-ACI een onderzoek liet uitvoeren naar de effectiviteit van overheidscampagnes onder een kleine zeshonderd Nederlanders. Het onderzoek richtte zich op vijf overheidscampagnes: DigiD, Bob jij of Bob ik, Stemmen voor de Provinciale Staten, Nederland tegen terrorisme en Nederland leeft met water. De eerste twee campagnes waren het bekendst; respectievelijk 67 en 58 procent van de ondervraagden kende ze.
Van de ondervraagden vindt 81 procent het een taak van de overheid om dit soort campagnes te voeren. Een dikke 7 procent is het daar niet mee eens. De gemiddelde Nederlander (59 procent) is het oneens met de stelling dat overheidscampagnes niet of nauwelijks effect zouden opleveren. 11 Procent van de respondenten wil daar wel in meegaan. De overheid evalueert sinds 1999 jaarlijks de Postbus 51-campagnes. Ook daaruit blijkt dat de burger de campagnes waardeert. Ze zijn betrouwbaar, informatief en begrijpelijk, vindt de gemiddelde Nederlander. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid