Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nederlanders positief over overheidscampagnes’

De meeste Nederlanders vinden het zinvol dat de overheid campagnes voert om het gedrag van de burger te veranderen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt reclamevakblad Adformatie, dat bureau MSI-ACI een onderzoek liet uitvoeren naar de effectiviteit van overheidscampagnes onder een kleine zeshonderd Nederlanders. Het onderzoek richtte zich op vijf overheidscampagnes: DigiD, Bob jij of Bob ik, Stemmen voor de Provinciale Staten, Nederland tegen terrorisme en Nederland leeft met water. De eerste twee campagnes waren het bekendst; respectievelijk 67 en 58 procent van de ondervraagden kende ze.

related partner content for mobile comes here

Van de ondervraagden vindt 81 procent het een taak van de overheid om dit soort campagnes te voeren. Een dikke 7 procent is het daar niet mee eens. De gemiddelde Nederlander (59 procent) is het oneens met de stelling dat overheidscampagnes niet of nauwelijks effect zouden opleveren. 11 Procent van de respondenten wil daar wel in meegaan. De overheid evalueert sinds 1999 jaarlijks de Postbus 51-campagnes. Ook daaruit blijkt dat de burger de campagnes waardeert. Ze zijn betrouwbaar, informatief en begrijpelijk, vindt de gemiddelde Nederlander. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in