Overslaan en naar de inhoud gaan

Pitchtalk: Fabchannel en Sellaband

In de nieuwste Pitchtalk een gesprek met de oprichters van twee vernieuwende Nederlandse online muziekconcepten: Pim Betist van Sellaband…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fabchannel is de concertzender van Paradiso en Melkweg in Amsterdam. Op de site staan concerten die de reguliere tv-zenders meestal laten liggen. Sellaband is een onlinemuziekportaal, waar je je als artiest kunt profileren. Muziekliefhebbers kunnen, als ze in je geloven, een ‘believer’ worden en een ‘part’ te kopen van 10 dollar. Op het moment dat je 50 duizend dollar hebt, kun je een plaat maken. Sellaband biedt topfaciliteiten aan, de muziek wordt vervolgens gratis aangeboden op de site, maar de reclame-inkomsten worden verdeeld tussen de artiesten, believers en Sellaband.

related partner content for mobile comes here

Schoppen jullie concepten een deuk in de business van de muziekindustrie?
Kniest: ‘Platenmaatschappijen investeren niet meer in liveconcerten. Een artiest treedt eenmaal op in Nederland, voor 1500 man, en vertrekt direct daarna naar Duitsland. Zonde, want die 1500 man moeten dan de rest van Nederland vertellen dat het zo’n geweldig concert was.’

Wat kunnen marketeers met Fabchannel?
Kniest: ‘We hebben een nieuwe dienst: je kunt een playertje op je eigen site zetten, en een playlist aanmaken. En je kunt het hele concert op Fabchannel embedden in je eigen profiel. Tussen iedere twee nummers zit een videoslot van 10 seconden, dat door adverteerders ingevuld kan worden. Met de artiesten en muziek zelf kun je ook niets doen. Alleen tussen de nummers in en wellicht een banner tijdens het applaus. Er is ook interactie mogelijk en je kunt als kijker ook kiezen om toch de hele boodschap te zien, de volle 30 seconden.’

En Sellaband?Betist: ‘Ten eerste bannering. En bij de tweede manier - dan wordt het interessant – maak je gebruik van de content en de “reis” van de artiest naar de 50 duizend dollar en daarna, om mooie momenten met de believers en de artiesten mee te maken. Je bent samen ergens naar op weg.’

Wie is jullie doelgroep? Zeker alleen maar jonge, wilde mensen, pubers en studenten?
Kniest: ‘Zijn er nog mensen die zo denken? Ik dacht dat we juist de doelgroep bedienden die niet meer te bereiken is door marketeers - allemaal kopers die geen televisie meer kijken.’

Het volledige interview is vanaf woensdag te bekijken op , een verslag hiervan is terug te lezen in het maartnummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat aanstaande woensdag op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in