
Dat blijkt uit onderzoek van Martijn Arets (vrijetijdsmanagement Hogeschool INholland) in samenwerking met bureau In’tent. Doel was te achterhalen hoe serieus de branche bezig is met belevingscommunicatie en hoe deze vorm zich in de toekomst zal ontwikkelen.
Waar 89 procent van de respondenten zegt bekend te zijn met het begrip belevingscommunicatie, maar een kleine 52 procent is bekend met de theorie rond dit begrip. Tweederde van de bureaus is van mening dat interne voor externe belevingscommunicatie gaat. De ruime meerderheid (79,8 procent) vindt dat het voor de lange termijn is bedoeld, 98,4 procent zegt dat het structureel moet worden ingezet.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftSlechts 40 procent neemt de interne bedrijfsidentiteit als uitgangspunt voor belevingscommunicatie. Het wordt nauwelijks toegepast in interne middelen als intranet, intern magazine en jaarverslagen.
Een enquête is naar 4700 bureaus gestuurd. De respons hierop was 8 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee