Overslaan en naar de inhoud gaan

Weinig kennis van praktijk belevingscommunicatie

Theorie en praktijk liggen bij belevingscommunicatie ver uit elkaar. Veel mensen kennen het begrip, maar leest nauwelijks de theorie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van Martijn Arets (vrijetijdsmanagement Hogeschool INholland) in samenwerking met bureau In’tent. Doel was te achterhalen hoe serieus de branche bezig is met belevingscommunicatie en hoe deze vorm zich in de toekomst zal ontwikkelen.

related partner content for mobile comes here

Waar 89 procent van de respondenten zegt bekend te zijn met het begrip belevingscommunicatie, maar een kleine 52 procent is bekend met de theorie rond dit begrip. Tweederde van de bureaus is van mening dat interne voor externe belevingscommunicatie gaat. De ruime meerderheid (79,8 procent) vindt dat het voor de lange termijn is bedoeld, 98,4 procent zegt dat het structureel moet worden ingezet.

Slechts 40 procent neemt de interne bedrijfsidentiteit als uitgangspunt voor belevingscommunicatie. Het wordt nauwelijks toegepast in interne middelen als intranet, intern magazine en jaarverslagen.

Een enquête is naar 4700 bureaus gestuurd. De respons hierop was 8 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in