Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwart klanten heeft geen enkele binding met bedrijf

Ruim een kwart van de klanten voelt geen enkele binding met de bedrijven waar ze zo loyaal klant van zijn. Dat blijkt uit grootschalig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het onderzoek blijkt dat zeker 26 procent van alle klanten die regelmatig producten of diensten afnemen bij specifieke bedrijven, vindt dat die bedrijven slecht presteren. Ook voelen ze nauwelijks een emotionele band met die bedrijven.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek werd uitgevoerd in zes markten waar dienstverlening belangrijk is. Dat maakt de uitkomst van het onderzoek des te opmerkelijker omdat bij deze bedrijven de relatie met hun klanten juist hoog in het vaandel zou moeten staan. De markten die onderzocht werden zijn retail, financiële dienstverlening, technologie, automobielindustrie, luchtvaart en telecom. In totaal werden ruim 10.000 consumenten gevraagd naar de prestaties van het bedrijf en de gevoelens die ze voor het bedrijf koesteren. Zo werd onderzocht of de bedrijven hun klanten met respect behandelen, of ze voldoende bereikbaar zijn en of de klanten begrijpen wat de bedrijven voor ze kunnen betekenen. Over deze meest basale services is zelfs 28 procent ontevreden.

Positieve gevoelens zijn ver te zoeken. Meer dan de helft van de loyale klanten koestert geen emotionele band met de bedrijven. Zeker 57 procent van de ondervraagden vindt de bedrijven niet aantrekkelijk, niet bij ze passen en zijn er niet trots op klant te zijn.

Daarmee komt het aantal mensen dat én geen goede prestaties, én geen positieve gevoelens heeft bij de bedrijven op 26 procent van alle ondervraagden. Desondanks blijven ze trouw aan de bedrijven waar ze zo weinig binding mee hebben en maken ze geen aanstalten om op te stappen.

Jaarlijks voert Research International op eigen initiatief diverse internationale onderzoeken uit om nieuwe inzichten te verwerven over menselijk gedrag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in