Overslaan en naar de inhoud gaan

Vraag en aanbod op mobiel steeds meer in balans

Mediascience Exchange Barometer: de belangrijkste ontwikkelingen op de Nederlandse exchanges in één oogopslag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het totale aanbod komt in april op 20 miljard impressies; een stijging met ruim 30%  ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Oorzaak van deze stijging is vooral een toename van de beschikbare inventory op tablet en mobiel.

related partner content for mobile comes here

De cijfers laten een duidelijke stijging zien van mobiel ten nadele van desktop. Het grootste aandeel (79%) in het totale aantal impressies blijft echter voor desktop. Mobiel komt op een aandeel van13% en tablet blijft enigszins gelijk op 8%.

De CPM tarieven laten een stijging zien ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De tarieven op mobiel zijn zelfs bijna verdubbeld. De gestage daling van tarieven op tablet houdt ook deze maand aan. Concreet betekent dit dat vraag en aanbod op mobiel steeds meer in verhouding komen. Mobiel wint aan populariteit, wat we terugzien in zowel een groeiende aanbod impressies als een hoger tarief. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in