Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever rondt internationale mediareview af

Het concern begon de review in het eerste kwartaal van dit jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er zijn slechts een paar wijzigingen doorgevoerd, zeggen bronnen rond het proces. Unilever werkt wereldwijd samen met Omnicoms PHD, Interpublic en WPP&;s Mindshare, maar besloot begin dit jaar mediaplanning en -buying internationaal te herzien.

Nu de review is afgerond, blijft Mindshare in het grootste deel van de wereld het bureau voor de media planning en buying business. Mindshare won ook in Centraal- en Oost-Europa. Dat deel was voorheen in handen van PHD.

In Nederland werkt Unilever voor de planning en buying al sinds 2005 met Mindshare en dat blijft zo. De samenwerking werd al meerdere malen verlengd, zo ook in 2012. In Nederland zou Mindshare begin dit jaar ook als enige zijn uitgenodigd voor de review.

Unilever heeft in Australië het account verschoven van Mindshare naar PHD. Latijns-Amerika wordt gedaan door Initiative, maar dat deel was geen onderdeel van de review. In China blijft PHD het mediabureau.

Unilever houdt elke drie jaar een review. De laatste was in 2012, toen Unilever de bureaus waarmee wordt samengewerkt uitnodigde om te pitchen voor het lokale buying en planning account.  Wereldwijd zijn de bestedingen van Unilever 8,3 miljard dollar (zo&;n 7,3 miljard euro). 

Mediapitches
Sinds vorig jaar is er een internationale beweging op gang gekomen waarbij grote internationale concerns hun media gingen herzien of een pitch In Nederland lopen momenteel ook mediapitches van onder meer , Specsavers, Perfetti Van Melle en .

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in