Overslaan en naar de inhoud gaan

Trimbos start twee campagnes tegen alcoholmisbruik jongeren

Drie op de tien jongeren drinken op 14-jarige leeftijd al geregeld vijf glazen alcoholische drank op een middag of avond, daarom is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne ‘Pierre kan het shaken’ richt zich op de jongeren. Volgens topkok Pierre Wind drinken jongeren zoveel alcohol omdat er nauwelijks aanbod is aan alcoholvrije alternatieven. ‘Voorkom alcoholschade bij uw opgroeiende kind’ is bestemd om de ouders bewust te maken van hun eigen gedrag.

related partner content for mobile comes here

Volgens het Trimbos Instituut kan het probleem pas worden opgelost als niet alleen de jongeren zelf, maar ook hun ouders, de overheid, producenten en verkopers hun verantwoordelijkheid nemen in de strijd tegen drankmisbruik door jongeren. Pierre Wind staat bekend om zijn bijzondere recepten, hij heeft voor de jongeren een heel scala aan spannende drankjes uitgevonden. Zo zijn er de Happy-drinks, de Kracht-drankjes, op de Chinses kruidenleer samengestelde Love-varianten, Sociaal-drankjes die de jongeren samen kunnen maken en drinken en mondsamentrekkende smaaksensaties onder de naam Vreemd. Uiteraard allemaal zonder alcohol. ‘Pierre kan het shaken’ daagt jongeren uit zelf iets bijzonders samen te stellen en als het kan de topkok te overtreffen.

De andere campagne ‘Voorkom alcoholschade bij uw opgroeiende kind’ moet ouders bewust maken van de invloed die zij op het gedrag van hun kind hebben. Als je een kind een keer toestaat alcohol te drinken, bijvoorbeeld ter gelegenheid van het nieuwe jaar, dan denken jongeren al snel dat alcohol bij feesten hoort. Alcohol is volgens het instituut heel schadelijk voor kinderen en ze zouden het zeker niet voor hun zestiende moeten drinken. Van 23 november tot 21 december zijn er nieuwe TV en radiocommercials. In een speciale alcoholspecial die gemaakt is met J/M pubers kunnen ouders verhalen, feiten en tips lezen over alcoholopvoeding. De uitgebreide informatie is ook terug te vinden op . (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in