Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander kent geen biologische merken

En op de drie Nederlanders koopt regelmatig biologische voeding, maar consumenten zijn niet bekend met biologische merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna de helft van de ondervraagden in een onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Sanoma Uitgevers kan geen enkel biologisch merk noemen. 80 Pct van de Nederlanders eet wel eens biologisch, 15 pct doet dit meestal of geregeld. Ook de terminologie is ingeburgerd: 98 pct is bekend met de term biologisch en 55 pct met de term organisch, of organic (51 pct). De belangrijkste reden om biologische producten te kopen is het milieu (21 pct), het gezondheidsvoordeel (15 pct) en een betere smaak (15 pct).

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek laat ook zien dat de zogeheten Trendsvormers een sleutelrol spelen in communicatie van biologische voedingsmerken. Een op de drie Trendsvormers praat graag over biologische voeding en geeft familie en vrienden regelmatig koopadviezen. 20 Pct van de groep geeft aan dat wanneer het gaat om het kopen van biologische producten andere mensen ook echt naar hun adviezen luisteren.

Voor Trendsvormers zijn tijdschriften een belangrijkere informatiebron dan internet. Ze vinden de informatie over gezond leven en voedingsproducten in tijdschriften inspirerend, zegt bijna driekwart.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in