Nederlander kent geen biologische merken


Bijna de helft van de ondervraagden in een onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Sanoma Uitgevers kan geen enkel biologisch merk noemen. 80 Pct van de Nederlanders eet wel eens biologisch, 15 pct doet dit meestal of geregeld. Ook de terminologie is ingeburgerd: 98 pct is bekend met de term biologisch en 55 pct met de term organisch, of organic (51 pct). De belangrijkste reden om biologische producten te kopen is het milieu (21 pct), het gezondheidsvoordeel (15 pct) en een betere smaak (15 pct).
Het onderzoek laat ook zien dat de zogeheten Trendsvormers een sleutelrol spelen in communicatie van biologische voedingsmerken. Een op de drie Trendsvormers praat graag over biologische voeding en geeft familie en vrienden regelmatig koopadviezen. 20 Pct van de groep geeft aan dat wanneer het gaat om het kopen van biologische producten andere mensen ook echt naar hun adviezen luisteren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor Trendsvormers zijn tijdschriften een belangrijkere informatiebron dan internet. Ze vinden de informatie over gezond leven en voedingsproducten in tijdschriften inspirerend, zegt bijna driekwart.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid