Overslaan en naar de inhoud gaan

Survival voor ISP’s

Gratis internet service providers (ISP’s) voor consumenten redden het niet zonder een flinke kapitaalinjectie of ondersteuning van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

AOL is nog steeds een van de meest winstgevende ISP’s. Zij hebben dan ook van het begin af aan niet aan gratis internet gedaan, maar altijd abonnementsgeld berekend. De hoge investeringen en de terugvallende advertentiemarkt kost nu menig gratis ISP de kop, waardoor er twee soorten bedrijven zijn ontstaan: de ‘targets’, dus de ISP’s die het niet hebben gered en nu overgenomen worden, en de bedrijven die ze opkopen, zoals Tiscali en Wanadoo. Om concurrerend te kunnen blijven zouden deze partijen drie dingen moeten doen, aldus IDC.

related partner content for mobile comes here

1. Merk bouwen
Brand awareness is cruciaal bij de aankoopbeslissing van de consument. Zo liet Wanadoo de naam Freeserve bestaan na overname, omdat die positief gepercipieerd werd door de consument. Tiscali heeft veel kleine nationale ISP’s opgekocht en doet er volgens IDC beter aan om een sterk Tiscali merk te bouwen.

2. Nieuwe strategieën ontwikkelen
De wegvallende geldstromen moeten worden opgevangen met de ontwikkeling van klantentrouw en diensten die toegevoegde waarde bieden.

3. Content en portaldiensten bieden
De introductie van breedband maakt het downloaden van video’s, muziek en andere zwaardere bestanden makkelijker. Dit kan de klantentrouw en -bestedingen verhogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in