‘Marginale rol voor pr in branding’
Leden van het panel waren Paul Argenti, verbonden aan deTuck School of Bussiness, John Onoda van Charles Schwab en Burghardt Tenderich van Applied Communications. Panelvoorzitter Druckenmiller, van Porter Novelli International, onthulde de resultaten van een onderzoek onder 700 klanten naar hun houding ten opzichte van branding. ‘We hebben gevraagd of ze het idee hadden dat hun organisaties in de toekomst zouden moeten worden bestuurd als een merk, en 64 procent zei: ja. Meer dan 30 procent zei dat reeds te doen’, aldus Druckenmiller. ‘Maar de meerderheid gaf aan niet de interne middelen te hebben’. Hij gaf ook aan dat de meeste bedrijven uit het rapport zeiden dat er volgens hen niet echt een verschil bestaat tussen merk en imago. Onoda zei dat een van de redenen voor de afwezigheid van pr in het corporate branding proces het resultaat is van een zwak intern pr beleid. Hij voegde toe dat pr bureaus hun tegenhangers in het bedrijfsleven moeten helpen hun geloofwaardigheid te vergroten met sterke business georiënteerde strategieën. (Bron: PR-Week)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid