Waar zit de rampenzender?
Maandag praat de Tweede Kamer over de mediabegroting 2002. Onderwerp van gesprek is onder meer de mogelijke verandering van frequentie voor sommige zenders. De omroepen willen daar extra geld voor hebben. Zij wijzen in dat opzicht op hun functie van rampenzender. Om de bevolking op de hoogte te brengen van de
verandering, moeten extra kosten worden gemaakt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisR. Zaal van brancheorganisatie ROOS betreurt het dat een kwart van de bevolking niet op de hoogte is van de rampenzender-functie. ‘Maar het is aan de andere kant een
goed cijfer dat driekwart dat wel is. Bekendheid krijg je vooral door voorlichting. En dat is een zaak van de
overheid, die daar meer aan zou moeten doen’. Volgens het onderzoek vindt 73 procent van de mensen het belangrijk dat er regionale omroepen zijn. Vier van de vijf ondervraagden weten de naam van hun regionale zender te noemen. Verder vindt ruim de helft de uitzendingen professioneel, zegt 62 procent door de
programma's de juiste informatie te ontvangen en voelt 38 procent zich thuis bij de regionale
zender. Het onderzoek vond plaats via internet. 8644 mensen vulden een digitale
vragenlijst in. (Bron: ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid