Overslaan en naar de inhoud gaan

Waar zit de rampenzender?

Een kwart van de Nederlandse bevolking weet niet dat regionale omroepen bij calamiteiten de functie van rampenzender krijgen. Dat blijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maandag praat de Tweede Kamer over de mediabegroting 2002. Onderwerp van gesprek is onder meer de mogelijke verandering van frequentie voor sommige zenders. De omroepen willen daar extra geld voor hebben. Zij wijzen in dat opzicht op hun functie van rampenzender. Om de bevolking op de hoogte te brengen van de

related partner content for mobile comes here

verandering, moeten extra kosten worden gemaakt.

R. Zaal van brancheorganisatie ROOS betreurt het dat een kwart van de bevolking niet op de hoogte is van de rampenzender-functie. ‘Maar het is aan de andere kant een

goed cijfer dat driekwart dat wel is. Bekendheid krijg je vooral door voorlichting. En dat is een zaak van de

overheid, die daar meer aan zou moeten doen’. Volgens het onderzoek vindt 73 procent van de mensen het belangrijk dat er regionale omroepen zijn. Vier van de vijf ondervraagden weten de naam van hun regionale zender te noemen. Verder vindt ruim de helft de uitzendingen professioneel, zegt 62 procent door de

programma's de juiste informatie te ontvangen en voelt 38 procent zich thuis bij de regionale

zender. Het onderzoek vond plaats via internet. 8644 mensen vulden een digitale

vragenlijst in. (Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in