Overslaan en naar de inhoud gaan

Volvo op één

De Zweedse autofabrikant Volvo voert in Europa de beste communicatie met zijn aandeelhouders. Dat blijkt uit een studie van Hallvarsson &…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de overtuiging dat internet momenteel voor een bedrijf het beste medium is om aandeelhouders te informeren, liet de FT de websites van de 300 grootste Europese ondernemingen onderzoeken. De sites werden beoordeeld op basis van hun toegankelijkheid, lay-out, navigatie, interactiviteit, updatefrequentie en links naar andere sites. Het best communicerende Nederlandse bedrijf is oliemaatschappij Shell, dat op de negende plaats staat. In de topvijf staan achtereenvolgens Volvo, bank Credit Suisse, papiergroep Stora Enso, industriële groep Sandvik en Deutsche Bank. Dat drie van de vijf Scandinavische bedrijven zijn, is geen toeval. Scandinavische landen als Denemarken en Zweden staan algemeen bekend als technologische vernieuwers. Een sterk uitgebouwde telecominfrastructuur en een stimulerende overheid duwen er de internetpenetratiegraad naar een hoog niveau.

related partner content for mobile comes here

De beste bedrijfswebsites bevatten volgens het onderzoek de recentste jaarrekeningen, financiële rapporten, persberichten, interviews, bedrijfs- en marktinformatie. Streaming videofilmpjes en webcasts met analisten kun je er ook terugvinden. Bedrijven die het internet voor hun communicatie (nog) niet ten volle benutten, maken van hun website eerder een (reclame)brochure dan een informatiebron. De kloof tussen de best en slechtst scorende sites is volgens de onderzoekers heel groot. (Bron: Tijdnet)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in