Volvo op één


In de overtuiging dat internet momenteel voor een bedrijf het beste medium is om aandeelhouders te informeren, liet de FT de websites van de 300 grootste Europese ondernemingen onderzoeken. De sites werden beoordeeld op basis van hun toegankelijkheid, lay-out, navigatie, interactiviteit, updatefrequentie en links naar andere sites. Het best communicerende Nederlandse bedrijf is oliemaatschappij Shell, dat op de negende plaats staat. In de topvijf staan achtereenvolgens Volvo, bank Credit Suisse, papiergroep Stora Enso, industriële groep Sandvik en Deutsche Bank. Dat drie van de vijf Scandinavische bedrijven zijn, is geen toeval. Scandinavische landen als Denemarken en Zweden staan algemeen bekend als technologische vernieuwers. Een sterk uitgebouwde telecominfrastructuur en een stimulerende overheid duwen er de internetpenetratiegraad naar een hoog niveau.
De beste bedrijfswebsites bevatten volgens het onderzoek de recentste jaarrekeningen, financiële rapporten, persberichten, interviews, bedrijfs- en marktinformatie. Streaming videofilmpjes en webcasts met analisten kun je er ook terugvinden. Bedrijven die het internet voor hun communicatie (nog) niet ten volle benutten, maken van hun website eerder een (reclame)brochure dan een informatiebron. De kloof tussen de best en slechtst scorende sites is volgens de onderzoekers heel groot. (Bron: Tijdnet)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid