Kritiek fabrikanten op geldklopperij


Tijdens de jaarlijkse Najaarslunch sprak hij ‘grote zorgen’ uit over winkeliers die de fabrikanten proberen extra bonussen te ontfutselen.
Acht op de tien fabrikanten vindt dat de relatie met de handel het afgelopen jaar is ‘verhard’. Ongeveer de helft vindt dat de retailers steeds minder makkelijk hun nieuwe producten accepteren. Volgens de merkfabrikantenvoorman is dat een reden dat de supermarkten terrein moeten prijsgeven aan andere verkoopkanalen, zoals de horeca.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet CBL, koepelorgansiatie van de supermarkten, laat dat niet over z’n kant gaan en noemt de kritiek ongenuanceerd en slecht onderbouwd. Volgens CBL-voorman Klaas van den Doel bezondigt de industrie zich aan stemmingmakerij. De supermarkten innoveren volgens hem volop. Alleen vinden de grote innovaties plaats bij de verse producten en juist daar zijn nauwelijks merkfabrikanten te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid