Overslaan en naar de inhoud gaan

Kritiek fabrikanten op geldklopperij

De fabrikanten van grote merken zetten hun relatie met de supermarktbranche op scherp. Jan Hofstra, voorzitter van de Stichting Merkartikel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de jaarlijkse Najaarslunch sprak hij ‘grote zorgen’ uit over winkeliers die de fabrikanten proberen extra bonussen te ontfutselen.

related partner content for mobile comes here

Acht op de tien fabrikanten vindt dat de relatie met de handel het afgelopen jaar is ‘verhard’. Ongeveer de helft vindt dat de retailers steeds minder makkelijk hun nieuwe producten accepteren. Volgens de merkfabrikantenvoorman is dat een reden dat de supermarkten terrein moeten prijsgeven aan andere verkoopkanalen, zoals de horeca.

Het CBL, koepelorgansiatie van de supermarkten, laat dat niet over z’n kant gaan en noemt de kritiek ongenuanceerd en slecht onderbouwd. Volgens CBL-voorman Klaas van den Doel bezondigt de industrie zich aan stemmingmakerij. De supermarkten innoveren volgens hem volop. Alleen vinden de grote innovaties plaats bij de verse producten en juist daar zijn nauwelijks merkfabrikanten te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in