Overslaan en naar de inhoud gaan

Loyaliteit als uitdaging

Nu de consument steeds minder reden heeft om loyaliteit te tonen jegens een merk, vormt langdurige klantenbinding een van de grootste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van de Britse Direct Mail Information Service (DMIS) blijkt dat het aantal consumenten dat alleen nog gevoelig is voor prijs dit jaar weer hoger is dan voorgaande jaren. Prijsgevoeligheid behoort tot de belangrijkste reden om een herhalingsbezoek te brengen aan een verkooppunt. DMIS werpt de vraag op of loyaliteit nog wel bestaat. En als het bestaat hoe het dan gemeten kan worden. Het is een misvatting om herhalingsaankopen als loyaal klantengedrag te betitelen. Loyaliteit heeft te maken met een gevoel dat een onderneming en zijn producten of merken iets voor je doen. En dan hebben we het niet over producteigenschappen of de kwaliteit daarvan, maar over de vaardigheid van de onderneming om problemen snel en efficiënt op te lossen op het moment dat de consument om een oplossing verlegen zit.

related partner content for mobile comes here

Loyaliteit verschilt per productcategorie, zo meldt DMIS. Zeven productcategorieën werden onderzocht en 75% van degenen die meedoen aan een loyaliteitsprogramma van hun automerk melden dat zij vrijwel zeker hetzelfde merk zullen kopen. Dat percentage is veel hoger dan in andere productcategorieën. Loyaliteit heeft ook een andere connotatie voor verschillende leeftijdsgroepen en dit is wellicht een goed aanknopingspunt om nader onderzoek te starten.Loyaliteit betekent de consumenten tot het middelpunt maken van de onderneming, ze motiveren om trouw te blijven aan de onderneming. Loyaliteitsprogramma’s die beloningen aanbieden die door de consument gewaardeerd worden, zijn aantrekkelijk. En dat betekent dat de consument grote vrijheid moet hebben bij het inruilen van het spaartegoed.

< SIZE=1>Bron: Marketing Direct<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in