Overslaan en naar de inhoud gaan

Top 50 adverteerders online slecht vindbaar

Maar liefst 92 procent van de top 50 bedrijven met de hoogste reclame-uitgaven blijkt via zoekmachines slecht vindbaar. Dat blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

69 Procent van de internetters kijkt niet verder dan de derde pagina van de zoekresultaten. Slechts vier van de 50 onderzochte adverteerders stond gemiddeld op één van die eerste drie pagina’s.

related partner content for mobile comes here

Zoekmachines zijn ‘hot’: 98 procent van de internetters maakt er gebruik van en tweederde doet dat minimaal vier keer per week. Maar ongeduldig zijn de gebruikers wel. 41 Procent kijkt niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten en slechts eenderde kijkt verder dan de derde pagina.De vindbaarheid van bedrijven werd getest met vier relevante keywords. Zo werd voor ABN AMRO, de Postbank en ING gezocht met de keywords ‘bank’, ‘verzekeringen’, ‘sparen’ en ‘beleggen op de zoekmachines , , , , , en .

Opvallend is dat overheidsbedrijven relatief goed vindbaar zijn. NS en de ministeries van Defensie en Financiën vullen de top 3 van best vindbare bedrijven. Grolsch is beter vindbaar dan Heineken op de trefwoorden ‘bier’, ‘brouwerij’, ‘pils’en ‘pilsner’. Telfort is het best vindbare telecombedrijf.

Schwarzkopf, Zwitsal en Hunkemöller zijn slecht tot niet vindbaar.

Uitgebreide resultaten zijn te bekijken op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in