Top 50 adverteerders online slecht vindbaar


69 Procent van de internetters kijkt niet verder dan de derde pagina van de zoekresultaten. Slechts vier van de 50 onderzochte adverteerders stond gemiddeld op één van die eerste drie pagina’s.
Zoekmachines zijn ‘hot’: 98 procent van de internetters maakt er gebruik van en tweederde doet dat minimaal vier keer per week. Maar ongeduldig zijn de gebruikers wel. 41 Procent kijkt niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten en slechts eenderde kijkt verder dan de derde pagina.De vindbaarheid van bedrijven werd getest met vier relevante keywords. Zo werd voor ABN AMRO, de Postbank en ING gezocht met de keywords ‘bank’, ‘verzekeringen’, ‘sparen’ en ‘beleggen op de zoekmachines Ilse, Google, Altavista.nl, Altavista.com, Vindex, Lycos en MSN.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpvallend is dat overheidsbedrijven relatief goed vindbaar zijn. NS en de ministeries van Defensie en Financiën vullen de top 3 van best vindbare bedrijven. Grolsch is beter vindbaar dan Heineken op de trefwoorden ‘bier’, ‘brouwerij’, ‘pils’en ‘pilsner’. Telfort is het best vindbare telecombedrijf.
Schwarzkopf, Zwitsal en Hunkemöller zijn slecht tot niet vindbaar.
Uitgebreide resultaten zijn te bekijken op www.traffic4u.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid