Overslaan en naar de inhoud gaan

150.000 internetkopers haken af

Vrouwen zijn funshoppers, 150.000 internetkopers haakten af in 2000. Enkele resultaten uit het e-commerce onderzoek van online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het profiel van de internetkoper lijkt steeds meer op het algemene profiel van de internetgebruiker. Belangrijke variabelen bij het wel of niet kopen zijn ervaring met internet en het bezit van een creditcard. Gebruikers die al langer online zijn, besteden gemiddeld meer. Iemand die langer dan vijf jaar online is besteedt gemiddeld 4000 gulden per jaar, tegen gemiddeld minder dan 500 gulden voor iemand die korter dan een jaar online is.Meer dan tweederde van de kopers blijkt in het bezit van een creditcard. Verder blijkt dat vrouwen op internet ‘funshoppers’ zijn; zij kopen relatief veel zaken als kleding, cadeaus, bloemen en CD’s. Mannen kopen meer hard- en software.

related partner content for mobile comes here

In totaal haakten in 2000 150.000 internetkopers af. Wantrouwen ten opzichte van internet en negatieve ervaringen waren daarvan de hoofdoorzaak. De meesten gebruiken internet nog wel voor productoriëntatie.

Andere redenen om niet online te kopen zijn: men wil het product eerst met eigen ogen zien (39%) of men heeft geen creditcard (36%). Met traditionele betalingsmethoden zouden zij wel tot online kopen bewogen kunnen worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in