150.000 internetkopers haken af
Het profiel van de internetkoper lijkt steeds meer op het algemene profiel van de internetgebruiker. Belangrijke variabelen bij het wel of niet kopen zijn ervaring met internet en het bezit van een creditcard. Gebruikers die al langer online zijn, besteden gemiddeld meer. Iemand die langer dan vijf jaar online is besteedt gemiddeld 4000 gulden per jaar, tegen gemiddeld minder dan 500 gulden voor iemand die korter dan een jaar online is.Meer dan tweederde van de kopers blijkt in het bezit van een creditcard. Verder blijkt dat vrouwen op internet ‘funshoppers’ zijn; zij kopen relatief veel zaken als kleding, cadeaus, bloemen en CD’s. Mannen kopen meer hard- en software.
In totaal haakten in 2000 150.000 internetkopers af. Wantrouwen ten opzichte van internet en negatieve ervaringen waren daarvan de hoofdoorzaak. De meesten gebruiken internet nog wel voor productoriëntatie.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAndere redenen om niet online te kopen zijn: men wil het product eerst met eigen ogen zien (39%) of men heeft geen creditcard (36%). Met traditionele betalingsmethoden zouden zij wel tot online kopen bewogen kunnen worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid