PR-prijs voor Ring A10 en Euro2000
De onderscheidingen, van vakblad Communicatie en de Beroepsvereniging voor Communicatie, zijn woensdag 21 november voor de eerste keer uitgereikt, tijdens het Nationale Communicatiecongres. De vakjury, onder leiding van Ben Warner, koos voorafgaand aan het congres uit tien genomineerde casussen een top drie. Derde werd uitgeverij Vassalucci, in verband met de handige marketingcommunicatie van de eigen boeken die in veel publiciteit resulteerde. De manier waarop premier Kok en de Rijksvoorlichtingsdienst de zaak Zorreguita afhandelde, belandde op de tweede plaats. ‘Een bewonderenswaardige mengeling van strategie en inschattingsvermogen’, aldus Warner.Het onbetwiste hoogtepunt vond de jury echter de communicatieaanpak rond de Ringweg A10. Warner: ‘Dit communicatieproject blinkt uit in helderheid, doordachtheid en effect.’ Mede door de tijdige start is een groot bereik behaald waardoor deze gevoelige kwestie een opmerkelijk lage irritatiegraad bereikte, aldus de jury. Voort spreekt dit gezelschap haar waardering uit voor de interculturele en kleinschalige communicatiemomenten, waaruit aandacht voor details spreekt.Lezers van Communicatie en leden van de Beroepsvereniging voor Communicatie konden voorafgaand aan het congres eveneens op de tien genomineerden stemmen. Dit leidde tot een top drie, die deels overeenkwam met de keuze van de jury. Voor deze publieksprijs koos het publiek de communicatie rond Zorreguita als derde. Het project Ring A10 belandde op de tweede plaats. Het publiek benoemde Euro 2000 als winnaar.
Klik hier voor een beeldverslag van het communicatiecongres.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid