Online koper lijkt steeds meer op ‘gewone’ surfer
Het profiel van een internetkoper begint steeds meer te lijken op het 'algemene' profiel van de internetgebruiker. Ervaring met internet en…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat blijkt uit het onderzoek 'E-commerce - Nederland' van Multiscope. Gebruikers die al langer online zijn, spenderen gemiddeld ook meer. Een internetkoper die langer dan vijf jaar online is, besteedt gemiddeld meer dan 4.000 gulden per jaar. Kopers die korter dan 1 jaar online zijn, besteden gemiddeld minder dan 500 gulden. Verder blijkt er vorig jaar een groep van 150.000 Nederlandse internetgebruikers afgehaakt als koper. Een algemeen wantrouwen ten opzichte van internet en negatieve koopervaringen zijn hierbij de belangrijkste redenen. Het grootste deel van deze groep gebruikt het internet nog wel om zich te oriënteren op producten. Door hun ervaringen en attitude zijn zij niet langer 'koper' maar 'kijker' geworden.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid