Overslaan en naar de inhoud gaan

Online koper lijkt steeds meer op ‘gewone’ surfer

Het profiel van een internetkoper begint steeds meer te lijken op het 'algemene' profiel van de internetgebruiker. Ervaring met internet en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het onderzoek 'E-commerce - Nederland' van Multiscope. Gebruikers die al langer online zijn, spenderen gemiddeld ook meer. Een internetkoper die langer dan vijf jaar online is, besteedt gemiddeld meer dan 4.000 gulden per jaar. Kopers die korter dan 1 jaar online zijn, besteden gemiddeld minder dan 500 gulden. Verder blijkt er vorig jaar een groep van 150.000 Nederlandse internetgebruikers afgehaakt als koper. Een algemeen wantrouwen ten opzichte van internet en negatieve koopervaringen zijn hierbij de belangrijkste redenen. Het grootste deel van deze groep gebruikt het internet nog wel om zich te oriënteren op producten. Door hun ervaringen en attitude zijn zij niet langer 'koper' maar 'kijker' geworden.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in